1700

Burgers, bedrijven en organisaties die een vraag hebben aan de overheid, kunnen contact opnemen met 1700. 1700 is elke werkdag bereikbaar van 9 tot 19 uur, op het gratis nummer 1700.

U kunt uw vraag aan 1700 ook stellen via e-mail of chat. Belt u vanuit het buitenland, dan kunt u bellen naar het betalende nummer +32 2 553 1700.

1700 geeft aan burgers, bedrijven en organisaties verschillende soorten informatie.

  • Wegwijsinformatie: contactgegevens van de juiste dienst waar u met uw vraag terechtkunt
  • Eerstelijnsinformatie: een antwoord op eenvoudige of veelgestelde vragen over bv. premies, vergunningen, ...
  • Brochures en publicaties: bestellen van papieren publicaties en mailen van digitale publicaties.

Vlaanderen.be

Gaat u liever zelf online op zoek naar informatie, dan kunt u terecht op www.vlaanderen.be, de toegangspoort voor overheidsinformatie. De site is ook beperkt beschikbaar in het Engels, Frans en Duits (onderaan).

overheid.vlaanderen.be

Op overheid.vlaanderen.be vindt u informatie die gericht is op ambtenaren. Er staat informatie voor zowel Vlaamse ambtenaren als lokale besturen. Bepaalde informatie op overheid.vlaanderen.be wordt afgeschermd. Om die informatie te bekijken, zullen ambtenaren moeten inloggen via ACM, en daarvoor hebben zij het gebruikersrecht 'overheid.vlaanderen.be' nodig.

Sociale media

De Vlaamse overheid is ook aanwezig op Twitter en Facebook. Praat mee via onze sociale media.

1700, Vlaanderen.be, overheid.vlaanderen.be en de socialemediakanalen worden beheerd door de afdeling Informatiekanalen (voorheen de Vlaamse Infolijn) van het Agentschap Informatie Vlaanderen. Diensten die meer informatie willen over de dienstverlening, kunnen terecht op de website van de afdeling Informatiekanalen.

Publicaties

Jaarverslag Vlaamse Infolijn

Jaarverslag Vlaamse Infolijn

Jaarverslag • maart 2016