Wat is itsme?
itsme® is een app op uw smartphone waarmee u uw identiteit kunt aantonen en transacties kunt bevestigen.
Wat hebt u nodig?
U hebt nodig:
- een smartphone
- uw bankkaart of uw eID (VISA of Mastercard kan hier niet voor gebruikt worden)
- een kaartlezer/bankkaartlezer
- 18 jaar of ouder zijn
Hoe activeer ik itsme?
Om itsme te activeren, moet u:
- eerst de app itsme downloaden op uw smartphone in de App Store of Google Play
- eenmalig uw identiteitsgegevens koppelen aan uw itsme®-account via uw bankkaart of uw eID.
- met bankkaart:
- Download de app op je gsm
- Geef je gsm-nummer in
- Kies je bank om je itsme aan te maken -> (Belfius - BNP Paribas Fortis - CBC - Fintro - Hello Bank! - ING - KBC - KBC-Brussels)
- Volg de stappen in je bankapp of website (bankkaart, kaartlezer en pincode nodig)
- Per sms ontvang je een controlecode. Geef deze in je app in.
- Kies je 5-cijferige Itsme-code en bevestig
- met eID:
- Download de app op je gsm
- Maak een indentificatietoken aan via de website (telefoonnummer en e-mailadres ingeven)
- Connecteer je kaartlezer en steek je eID in
- Pincode ingeven
- Je ontvangt een identificatiecode die je in de app moet ingeven
- Daarna ontvang je per sms een controlecode die je in de app moet ingeven
- Kies 5-cijferige Itsme-code en bevestig
- met bankkaart:
Volg het stappenplan ((opent in nieuw venster)) op itsme.be.
Aanmelden via itsme
Als uw itsme®-account is geactiveerd, kunt u zich aanmelden op online overheidsdiensten:
- klik op de optie Aanmelden via itsme
- identificeer uzelf door uw GSM-nummer in te geven en klik op 'Versturen'
- open de itsme®-app op uw smartphone, selecteer de melding 'Ik log in op de online overheid' op uw gsm en bevestig met uw itsme®-code of met uw vingerafdruk
- u hebt nu toegang tot de online overheidsdienst.
Problemen met itsme
Als u problemen ondervindt met het activeren of het gebruik van itsme als aanmeldoptie kan u dat melden via:
- het contactformulier van itsme ((opent in nieuw venster))
- telefoon:
02 657 32 13(niet bereikbaar)