Infosessie voor softwareleveranciers: 14 mei
Sinds 30 januari 2024 is het Verenigingsloket live. Ontdek op 14 mei de voordelen en functionaliteiten van dit nieuwe hoofdloket en de manier waarop je lokale besturen en Vlaamse overheidsdepartementen kan koppelen.
- 14 mei 2024
- 09:30 tot 11:00
Online
- 13 mei 2024
Omschrijving
Wat biedt het Verenigingsloket?
Het Verenigingsloket wordt de digitale toegangspoort tot overheidsdienstverlening voor verenigingen en zal stap voor stap meer functionaliteiten en overheidsdiensten beschikbaar maken. Je vindt er alle essentiële overheidsinformatie voor bestaande verenigingen en verenigingen in wording. Daarnaast kun je als vereniging je eigen gegevens registreren, raadplegen en beheren om vervolgens optimaal gebruik te maken van het dienstverleningsaanbod.
Een groeiverhaal dat we samen schrijven
De nadruk ligt op de toekomst: het Verenigingsloket zal de komende jaren in samenwerking met lokale besturen en betrokken Vlaamse overheidsentiteiten worden uitgebreid en verbeterd om de dienstverlening aan verenigingen te verrijken, vereenvoudigen en verbeteren. Softwareleveranciers zijn onmisbare partners om dit in de praktijk te realiseren!
Waar en wanneer?
Dinsdag 14 mei, van 9u30 tot 10u - via Teams Live
Programma
- Demo Verenigingsloket
- De voordelen voor lokale besturen en Vlaamse entiteiten
- Module ‘Verenigingen’ Loket Lokale Besturen
- Hoe aansluiten
- Roadmap 2024
Locatie en bereikbaarheid
Online
Via Teams Live