Voor wie?
- Je bent aangesloten bij de vzw Sociale Dienst.
- Je wilt een aanvraag indienen of een afspraak maken met de vzw Sociale Dienst.
Wat is het e-loket?
Via een digitaal loket kun je online allerlei aanvragen indienen. Deze worden automatisch bezorgd aan de juiste personen binnen de vzw Sociale Dienst. Achter het e-loket staat dus een team klaar dat je zo snel mogelijk verder helpt.
Je kunt in het e-loket:
- je persoonlijke gegevens aanpassen
- je medische kosten indienen
- de kosten van jeugdvakanties indienen
- financiële hulp aanvragen
- een afspraak maken met je maatschappelijk assistent
- een afspraak maken voor juridisch advies
Hoe aanmelden?
Aanmelden bij het e-loket: procedure voor klanten van vzw Sociale Dienst.
- Stap 1
Je opent het e-loket(opent in nieuw venster) en je kiest de wijze waarop je wilt aanmelden. Dit kan met:
- je elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer
- de Itsme-app
- het token van de Vlaamse overheid
- een beveiligingscode via mobiele app
- een beveiligingscode via sms
- Stap 2
Ben je aangemeld? Dan krijg je een overzicht van alle thema’s. Je selecteert het gewenste thema (bijvoorbeeld: ‘medische kosten’).
- Stap 3
Ben je klaar? Verlaat dan het e-loket via de knop ‘Afmelden’.
Hulp bij het e-loket
Zit je met andere vragen over het e-loket? Laat je dan helpen door een medewerker van de vzw Sociale Dienst. Dit kan via mail, telefoon of tijdens 1 van de zitdagen in Brussel en Vlaanderen. Lees meer op de webpagina ‘Hoe contacteer je de vzw Sociale Dienst’.