Voor wie?

Wat is het e-loket?

Via een digitaal loket kun je online allerlei aanvragen indienen. Deze worden automatisch bezorgd aan de juiste personen binnen de vzw Sociale Dienst. Achter het e-loket staat dus een team klaar dat je zo snel mogelijk verder helpt.

Je kunt in het e-loket:

  • je persoonlijke gegevens aanpassen
  • je medische kosten indienen
  • de kosten van jeugdvakanties indienen
  • financiële hulp aanvragen
  • een afspraak maken met je maatschappelijk assistent
  • een afspraak maken voor juridisch advies

Hoe aanmelden?

Aanmelden bij het e-loket: procedure voor klanten van vzw Sociale Dienst.

  • Stap 1

    Je opent het e-loket ((opent in nieuw venster)) en je kiest de wijze waarop je wilt aanmelden. Dit kan met:

    • je elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer
    • de Itsme-app
    • het token van de Vlaamse overheid
    • een beveiligingscode via mobiele app
    • een beveiligingscode via sms

    Opgelet: kun je jezelf niet aanmelden? Sluit dan alle openstaande vensters van je webbrowser en probeer het opnieuw. Lukt het nog steeds niet? Gebruik dan een andere webbrowser: Google Chrome, Firefox, …. of wis in Internet Explorer je geschiedenis en cookies en probeer het opnieuw.

  • Stap 2

    Ben je aangemeld? Dan krijg je een overzicht van alle thema’s. Je selecteert het gewenste thema (bijvoorbeeld: ‘medische kosten’).

    Goed om te weten: heb je een thema geselecteerd? Dan kun je verder navigeren via de pijltjes bovenaan.

  • Stap 3

    Ben je klaar? Verlaat dan het e-loket via de knop ‘Afmelden’.

Hulp bij het e-loket

Zit je met andere vragen over het e-loket? Laat je dan helpen door een medewerker van de vzw Sociale Dienst. Dit kan via mail, telefoon of tijdens 1 van de zitdagen in Brussel en Vlaanderen. Lees meer op de webpagina ‘Hoe contacteer je de vzw Sociale Dienst’.

Banner sociale dienst