Gedaan met laden. U bevindt zich op: Strategische geluidsbelastingkaart - 2011 - Belangrijke luchthavens - Lnight - contouren Catalogus

Strategische geluidsbelastingkaart - 2011 - Belangrijke luchthavens - Lnight - contouren

  • Dataset
  • Publiek

Beschrijving

Strategische geluidsbelastingkaart van belangrijke luchthavens. Het referentiejaar van deze data is 2011. Op de geluidskaart wordt de jaargemiddelde geluidsimmissie rond de luchthavens van Brussels Airport, Oostende-Brugge, Antwerpen-Deurne en Kortrijk-Wevelgem aangegeven. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingkaart wordt 5-jaarlijks geactualiseerd. De strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaren 2006, 2011 en 2016 werden berekend met een oude rekenmethode. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.
Eigenaar
Brussels Airport Company
Uitgever
MercatorNet
Gepubliceerd
12/10/2012
Geografische begrenzing
Vlaams Gewest
Toepassingsschaal
1 : 1000
Referentiesysteem
Belge 1972 / Belgian Lambert 72
Thema

Distributies

  • Esri Shape
  • GML
  • Laatst gewijzigd op 08/04/2024