Inhoud is aan het laden

De Hoppincentrale is hét centrale aanspreekpunt voor al uw openbaar vervoers(aan)vragen. Via de app, website of het callcenter kunt u uw route plannen.

Als u geen regulier openbaar vervoer (trein, tram of bus) kunt nemen, kunt u gebruikmaken van flexvervoer. Afhankelijk van de regio boekt u in dit geval op voorhand een Hoppinbus of -taxi, een Hoppinfiets of -wagen. Dit kan via de gratis app, website of het callcenter van de Hoppincentrale.
Op langere termijn kunt u bij de Hoppincentrale ook uw ticket kopen voor uw volledige verplaatsing met verschillende vervoersmiddelen.

Ook doelgroepen, zoals personen met een (mobiliteits)beperking, die vandaag de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer raadplegen, kunnen terecht bij de toekomstige Hoppincentrale. Rechthebbenden kunnen dan een rit reserveren met de Hoppinflex+ waarbij ze worden opgehaald aan de deur en vervoerd worden tot aan hun bestemming.

Bekijk hier een schematische voorstelling van de mobiliteitscentrale (PDF bestand opent in nieuw venster).

Digitale infosessie

De komst van de Hoppincentrale zal dus de werking van het doelgroepenvervoer veranderen. Maar wat betekent dit nu concreet voor vervoerders, MAV’s en DAV’s? Om die vraag te beantwoorden, organiseert het Departement Mobiliteit en Openbare Werken een digitale infosessie over de praktische werking van de Hoppincentrale. De infosessie gaat door op donderdag 31 maart om 14 uur en zal maximaal 2 uur duren. We vertellen u meer over de plannen, tonen wat we van u verwachten en welke ondersteuning u van ons kan verwachten. Tijdens de infosessie is er ook tijd voor vragen en feedback.

Op de agenda:

  • Wat is het doel van de Hoppincentrale?
  • Hoe werkt deze in de praktijk?
  • Wat betekent dit concreet voor de MAV’s, DAV’s, vervoerders, chauffeurs en reizigers?

Interesse? Schrijf je nu in via het online inschrijvingsformulier ((opent in nieuw venster)).