Gedaan met laden. U bevindt zich op: Uw eigen producten en diensten aanbieden via Mijn Burgerprofiel Mijn Burgerprofiel

Uw eigen producten en diensten aanbieden via Mijn Burgerprofiel

Hoe uw digitale dienstverlening integreren in Mijn Burgerprofiel

Met Mijn Burgerprofiel verzoent u uw lokale eigenheid en uw vertrouwde branding met de indruk van één overheid.

Zet de bouwstenen van Mijn Burgerprofiel in om burgers, ondernemers en verenigingen directer te bereiken en uw eigen dienstverlening uit te breiden. Maak bovendien dezelfde informatie beschikbaar op alle sites waar Mijn Burgerprofiel(opent in nieuw venster), e-loketondernemers.be(opent in nieuw venster) en/of het Verenigingsloket toegang geeft tot overheidsinformatie.

Nog geen koppeling met Mijn Burgerprofiel? Het kan gratis bij Digitaal Vlaanderen volgens dit stappenplan.

Aanbod bouwstenen

Digitaal Vlaanderen biedt een set bouwstenen aan om uw gegevens en loketwerking te digitaliseren:

  • Voor burgers via Mijn Burgerprofiel

  • Voor ondernemers via e-loketondernemers.be

  • Voor verenigingen via het Verenigingsloket.

Overzicht van de bouwstenen:

  • Aanvraagformulieren: voor de aanvraag van dienstverlening, aangiftes of registraties via e-formulier
  • Attesten: voor directe toegang tot (fiscale) attesten, akten, uittreksels en andere officiële documenten 
  • Betaalmodule: voor digitale betalingen van dienstverlening
  • Documentendienst: voor digitale en papieren verzending van documenten naar burgers en organisaties
  • Dossierstatusinformatie (DOSIS): voor het volgen van de status van lopende dossiers bij de overheid via “track-en-trace” en het versturen van meldingen bij statuswijzigingen
  • Notificaties: voor het informeren van de gebruiker via berichten
  • Toelatingen: voor directe toegang tot erkenningen, vergunningen, machtigingen, brevetten, certificaten en andere overheidstoelatingen

Aanbod modeloplossingen

Digitale aangiftes Burgerzaken

Met deze modeloplossing kunt u uw digitale dienstverlening snel opschalen. Door aan te sluiten op “Digitale aangiftes Burgerzaken” kunnen uw inwoners de volgende aangiftes digitaal en eenvoudig afhandelen:

  • Aangifte geboorte

  • Aangifte erkenning kind

  • Aangifte huwelijk

  • Aangifte wettelijke samenwoning

  • Beëindiging wettelijke samenwoning

Fysieke afspraken voor deze aangiftes zijn niet meer nodig, maar blijven wel mogelijk voor wie dat wil. Dit vermindert de administratie voor zowel u als uw inwoners.

Deze modeloplossing bestaat uit een aaneenschakeling van de volgende bouwstenen: Automatisch Advies, Documentendienst inclusief IPEX, DOSIS, Aanvraagformulieren en MAGDA (GeefPersoon).

Stappenplan koppeling met uw digitale dienstverlening

Tijdens elke stap kunt u rekenen op begeleiding door ons team experten. U werkt zelf samen met uw externe dienstenleverancier of uw eigen IT-dienst om de tools van uw keuze te integreren op uw website.

Meer weten?