Gedaan met laden. U bevindt zich op: Servicedesk Digitaal Archief Vlaanderen Digitaal Archief Vlaanderen

Servicedesk Digitaal Archief Vlaanderen

Klanten van Digitaal Archief Vlaanderen die minstens gebruik maken van de applicatie Serieregister, melden vragen en eventuele problemen via de Servicedesk Digitaal Archief Vlaanderen. De lokale beheerder van je organisatie kan je de nodige toegangsrechten geven.

Voordelen van een servicedesk

Al je vragen en problemen meld je via de Servicedesk Digitaal Archief Vlaanderen (DAV). In het verleden gebeurde dit via mail. De online toepassing garandeert dat elke melding tijdig wordt opgepikt. De Servicedesk krijgt meteen alle nodige informatie, zodat jouw melding gemakkelijk behandeld kan worden.

Je zal op ieder ogenblik de status van jouw melding kunnen raadplegen. Via een overzicht bekijk je alle lopende en behandelde meldingen. Bovendien ontvang je een mail bij elke belangrijke statuswijziging van je melding.

Wanneer je een melding maakt via de Servicedesk, krijg je ook automatisch suggesties over gerelateerde kennisitems uit de kennisdatabank (FAQ) te zien.

Voor wie?

Enkel klanten van Digitaal Archief Vlaanderen die minstens gebruik maken van het Serieregister kunnen meldingen doorgeven of vragen stellen via deze online toepassing.

  • Stap 1

    Verklaar je akkoord met de gebruiksvoorwaarden bij het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid.

    Selecteer voor welke organisatie / entiteit je het gebruikersrecht wilt aanvragen. Vul de gevraagde gegevens in. In het vak ‘Creatie reden’ kan je je aanvraag motiveren voor je lokale beheerder. Klik vervolgens op ‘Verder’.

    Ben je medewerker in meer dan één organisatie? Dan dien je voor elke organisatie (die het Serieregister gebruikt) een nieuwe aanvraag in.

  • Stap 2

    Je krijgt een overzicht van je aanvraag. Bevestig of klik op ‘Terug’ om je aanvraag aan te passen. Je lokale beheerder ontvangt na je bevestiging je aanvraag.

Informatie voor de lokale beheerder
De toepassing heet ‘Archief Servicedesk’, het gebruikersrecht ‘Archief Servicedesk Gebruiker’ met de context ‘Aanmelder’.

Aanmelden op Servicedesk Digitaal Archief Vlaanderen

Nadat de lokaal beheerder je aanvraag heeft goedgekeurd, kan je aanmelden.

  • Stap 2
  • Stap 3

    Je komt op de aanmeldpagina van het Gebruikersbeheer. Kies de gewenste aanmeldoptie. Wij raden eID of Itsme aan.

  • Stap 4

    Indien je voor één organisatie werkt, zal deze stap niet gevraagd worden en zal je meteen stap 5 zien.

  • Stap 5
  • Stap 6