Gedaan met laden. U bevindt zich op: Leidinggevendenbeheer Loket voor lokale besturen

Leidinggevendenbeheer

De Databank Leidinggevenden bevat de contactgegevens van de leidinggevende ambtenaren van alle Vlaamse lokale besturen. Het biedt een overzicht van de personeelsleden die verantwoordelijk zijn voor de digitale communicatie met de Vlaamse overheid.

We vragen ieder bestuur om de gegevens voor die functies in te geven via het Loket voor Lokale Besturen. Dat gebeurt op een gelijkaardige manier als voor de mandatendatabank(opent in nieuw venster). De algemene verordening gegevensbescherming (AVG oftewel GDPR) laat ons niet toe om de bestaande gegevens te hergebruiken.

Volgende gegevens moeten bijgehouden worden:

  • gemeentebestuur: (adjunct-) algemeen directeur en (adjunct-) financieel directeur
  • provinciebestuur: griffier en financieel beheerder
  • AGB’s, APB’s, welzijnsverenigingen en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden: de leidend ambtenaar

De overige besturen moeten geen gegevens invullen.

De handleiding Leidinggevendenbeheer(opent in nieuw venster) helpt je om aan de slag te gaan met de module.

Let op!
  • Aanstellingsperiodes uit het verleden (voor 01/01/2019) hoeven niet ingevuld worden.
  • Als jouw bestuur bv. geen adjunct-algemeen directeur heeft, moet er uiteraard niets toegevoegd worden.

Publieke databank

In overeenstemming met de bepalingen uit het DLB maken we de gegevens publiek op de leidinggevendendatabank(opent in nieuw venster). Het rijksregisternummer blijft onzichtbaar.

De databank mikt op het hergebruik van gegevens zodat andere instanties en entiteiten de informatie ook kunnen raadplegen via dit kanaal.