Gedaan met laden. U bevindt zich op: MAGDA Documentendienst MAGDA

MAGDA Documentendienst

Eén digitale dienst voor het veilig versturen van documenten naar burgers, bedrijven en organisaties; ook tussen overheden.

Overheidsinstanties in Vlaanderen kunnen met de MAGDA Documentendienst de verzending van hun brieven of documenten automatiseren. De verzending gebeurt zoveel mogelijk digitaal naar de eboxen van burgers of ondernemingen. Als een digitale verzending niet lukt, bijvoorbeeld naar een burger die geen toelating heeft gegeven om brieven te ontvangen via zijn eBox, wordt de brief afgedrukt en met de klassieke post opgestuurd. Alles verloopt veilig, betrouwbaar en in orde met de AVG-wetgeving. Documenten kunnen aangetekend verzonden worden.

De MAGDA Documentendienst richt zich tot drie doelgroepen:

  • Alle entiteiten van de Vlaamse overheid.
  • Lokale overheden: provincies en lokale besturen, maar ook politiezones en hulpverleningszones in Vlaanderen.
  • Voorzieningen in Vlaanderen zoals ziekenhuizen, woonzorgcentra en nutsbedrijven.

De dienst kan op 2 manieren gebruikt worden:

  • door de Documentendienst API te integreren in uw eigen IT-omgeving
  • door de kant-en-klare webbased online applicatie te gebruiken. Deze is geïntegreerd in MAGDA Online, de gebruikersinterface van het MAGDA-platform

Introductiesessies

Maakt u nog geen gebruik van de MAGDA Documentendienst en wilt u graag meer weten over de mogelijkheden? Schrijf u dan vrijblijvend in voor één van onze online introductiesessies(opent in nieuw venster). De mogelijkheden van de Documentendienst en de beide opties om er gebruik van te maken, via een softwarekoppeling (API) of via MAGDA Online, worden uitgebreid toegelicht en we beantwoorden graag al uw vragen.

Op de hoogte blijven?

Er beweegt heel wat rond de MAGDA Documentendienst. Blijft u graag op de hoogte van nieuwigheden, gebruikersgroepen en evenementen? Schrijf dan zeker in(opent in nieuw venster) op de nieuwsbrief van MAGDA.
Niet langer geïnteresseerd? Dan kunt u zich makkelijk weer uitschrijven.

In de kijker

Bekijk hier(opent in nieuw venster) de getuigenis van Geert Sinnaeve tijdens de Trefdag Digitaal Vlaanderen 2020.

De MAGDA Documentendienst is de perfecte finale bouwsteen om de end-to-end stroom aan documenten volledig te digitaliseren.

Geert Sinnaeve

Directeur ICT Shared Services Roeselare

Het gegevensdelingsplatform MAGDA slaat hier de nagel op de kop om ons een full service platform aan te bieden voor digitale (aangetekende) zendingen. Op termijn kunnen we papieren communicatie volledig vaarwel zeggen.

Dominique Dejonckheere

ICT Manager Zorg en Gezondheid