Pushmeldingen van Mijn Burgerprofiel op uw smartphone ontvangen
Pushmeldingen zijn berichten die je, doorgaans op eigen verzoek, ontvangt op een smartphone of op een ander mobiel apparaat. Zo’n bericht verschijnt op het startscherm of in het meldingencentrum zonder dat je daarvoor een app of een andere functie hoeft te openen. U kunt uw smartphone zo instellen dat uw gemeente-app of de Mijn Burgerprofiel-app u pushmeldingen kan sturen.
Pushmeldingen instellen
Activeer uw notificaties in de gemeente-app of de Mijn Burgerprofiel-app.
- Stap 1
Kies in het tabblad 'Profiel' voor 'Notificaties'
- Stap 2
U kunt kiezen voor welke dienstverleningen u pushnotificaties wenst te ontvangen.
- Persoonlijke berichten en eBox berichten
- Afvalophalingen (hier kunt u zelf de uren op te geven wanneer u de pushnotificatie wenst te ontvangen).
- Stap 3
In de instellingen van uw smartphone zult u de gemeenteapp of Mijn Burgerprofielapp toestemming moeten geven om u meldingen te sturen.
Voor iOS:
Instellingen > Meldingen > Burgerprofiel of naam van de lokale app
Voor Android:
Instellingen > Meldingen > App meldingen > Burgerprofiel of naam van de lokale app
Ik krijg toch geen pushnotificaties via de app, waar kan dat aan liggen?
Controleer eerst even of u bovenstaande stappen correct heeft uitgevoerd.
Heeft u de notificaties in de app geactiveerd en heeft u de app toestemming gegeven u meldingen te sturen? Zo ja, kan het aan onderliggende zaken liggen.