Gedaan met laden. U bevindt zich op: Wat zijn de taken van een Vlaamse overheidsdienst

Wat zijn de taken van een Vlaamse overheidsdienst

Iedereen heeft het recht om kosteloos een klacht in te dienen bij een Vlaamse overheidsdienst en dus moet elke dienst zich hierop organiseren. 

Opzetten van een klachtenvoorziening

  • Elke Vlaamse overheidsdienst bepaalt zelf, rekening houdende met de grootte, structuur, werking,... van de organisatie, hoe deze klachtenbehandeling het best georganiseerd wordt.
  • De klachtenbehandeling moet zo georganiseerd zijn dat zowel mondelinge als schriftelijke klachten vlot ingediend kunnen worden.
  • De taken inzake klachtenbehandeling kunnen toegewezen worden aan personeelsleden die dit exclusief als taak hebben, maar de klachtenbehandeling kan ook toegewezen worden aan personeelsleden die daarnaast nog andere taken hebben. In dat laatste geval zal de overheidsdienst er wel over moeten waken dat deze personeelsleden voldoende tijd kunnen besteden aan hun taak als klachtenbehandelaar.
  • De dienst

Bekendmaking bij de burger van de klachtenmogelijkheid

lorum

Bekendmaking bij de eigen personeelsleden van de klachtenmogelijkheid

Lorum

Aandachtspunten bij de klachtenbehandeling

lorum

Aandachtspunten bij de klachtenrapportering

lorum