Gedaan met laden. U bevindt zich op: HR-infonetwerk Agenda

HR-infonetwerk

Infosessie
Afgelopen

144 HR-collega’s namen deel aan dit HR-infonetwerk.

Datum
20 mei 2025
Tijdstip
9.15 tot 10.00
Locatie

Online

Dit evenement is afgelopen.

Opname deel 1

Inhoud is aan het laden

Opname deel 2

Inhoud is aan het laden

Programma

10.20 - 10.40
10.20 - 10.40
Rekrutering en selectie: het vernieuwde proces en afsprakenkader (Sofie Vandezande, selectieverantwoordelijke; David Salens, teamverantwoordelijke)

Het Selectiecentrum van het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) heeft de afgelopen periode werk gemaakt van een grondige vernieuwing en optimalisatie van het rekruterings- en selectieproces. Dit alles met als doel: een betere ervaring voor klant en kandidaat. Met meer uniformiteit, een efficiëntere werkwijze en een slimmer gebruik van technologie zijn we klaar om onze dienstverlening verder te versterken.

Daarnaast werkte AgO ook een afsprakenkader uit. Hierin staan volgende aspecten omschreven: praktische toelichting processtap, rolverdeling tussen AgO en entiteit, vaste afspraken, onderhandelbare afspraken en een toelichting om inzicht te geven in de gemaakte afspraken. Dit alles met als doel: heldere, transparante en evidence based afspraken die de samenwerking positief beïnvloeden.

Tijdens dit HR-infonetwerk krijg je een inkijk in het vernieuwde proces dat ingaat op 1 juli 2025. Je ontdekt wat je vanaf dan kan verwachten op het vlak van aanpak, werkwijze en output per deelproces. Verder krijg je een inkijk in en toelichting over de structuur van het kader. Wil je meer weten? Op 27 mei en 10 juni vinden extra infosessies plaats waarin je gedetailleerde informatie krijgt over de verschillende stappen.

10.40 - 11.00
10.40 - 11.00
Opstart re-integratietool vanaf 1 juli (Hilde Verbeke, HR-beleidsmedewerker; Michiel Van Herreweghe, Business analist applicaties en Charissa Van Herck, Business analist rapportering)

De omzendbrief re-integratie vermeldt de ontwikkeling van een registratie- en rapporteringstool. AgO lanceert die tool op 1 juli 2025 onder de naam ‘Vlimpers Re-integratie’. Voor departementen en agentschappen die aangesloten zijn bij de gemeenschappelijke dienstverlening van Vlimpers verloopt de rapportering van de re-integratietrajecten vanaf die datum enkel nog via de tool. Terugkeercoaches kunnen de applicatie bovendien gebruiken om trajecten op te volgen. AgO voorziet de nodige ondersteuning voor gebruikers.

Tijdens dit HR-infonetwerk ontdek je de belangrijkste aspecten van Vlimpers Re-integratie en krijg je meer informatie over de daarbij horende rapportering.

Evenement georganiseerd door Agentschap Overheidspersoneel
Personeel