- Scanning
- Verdeling
Context Digipost
De Vlaamse overheid streeft ernaar om een digitale overheid te zijn.
Zo proberen we waar mogelijk onze processen te digitaliseren en een efficiëntere en betere dienstverlening aan te bieden. Op het vlak van inkomende post is dit natuurlijk een uitdaging omdat we nog vaak analoge documenten ontvangen.
Om de complexiteit en de administratieve lasten zo veel mogelijk weg te nemen bij overheidsinstanties, is een gemeenschappelijke dienstverlening opgezet voor digitalisering van inkomende analoge post onder de noemer ‘DigiPost’.
Doelgroep en timing
DigiPost is een dienstverlening van Het Facilitair Bedrijf voor alle entiteiten van de Vlaamse overheid. De uitrol van DigiPost zal gefaseerd gebeuren, maar een entiteit kan altijd beslissen om reeds vroeger aan te sluiten.
- Fase 1: alle entiteiten die gehuisvest zijn in de grote kantoorgebouwen
- Fase 2: alle entiteiten in andere gebouwen in beheer van Het Facilitair Bedrijf
- Fase 3: alle resterende VO-entiteiten
Wanneer starten we met digipost in de grote kantoorgebouwen?
15 Mei | Ellips |
5 Juni | Ferraris + Arenberg |
September | Herman Teirlinck |
Oktober | VAC Hasselt, VAC Leuven, VAC Gent, VAC Antwerpen, VAC Brugge |
Informatie voor eindgebruikers
Technische informatie
Aflevermethodes
DigiPost ondersteunt verschillende aflevermethodes
Rollen en rechten
Bekijk het overzicht van de rollen en de rechten
Aansluiten
Voordelen van digitalisering inkomende post
Waarom zou je aansluiten? Ontdek de voordelen.
Kostenplaatje (opent in nieuw venster)
Hoeveel kost het?