DigiPost
DigiPost wordt de standaard voor alle gebouwen die in beheer zijn van Het Facilitair Bedrijf. We starten met de entiteiten die gehuisvest zijn in de grote kantoorgebouwen ((opent in nieuw venster)). Daarna volgen de andere gebouwen in beheer van Het Facilitair Bedrijf. Voor andere locaties kan je aansluiten als je dat wenst. Meer informatie over wanneer en hoe aan te sluiten volgt nog.
Waarom DigiPost?
Afgelopen periode (o.a. onder impuls van het vele thuiswerk n.a.v. Covid-19) zijn heel wat entiteiten gestart met het inscannen van de post. Elke entiteit organiseert dit op een andere manier.
Het Facilitair Bedrijf wil de entiteiten van de Vlaamse overheid maximaal ondersteunen en een duurzame oplossing aanbieden. Dankzij de digitale postbedeling, of DigiPost, kunnen entiteiten en medewerkers zich weer volop richten op de kerntaken.
De werking van DigiPost
DigiPost biedt een oplossing aan voor:
- de verwerking van inkomende analoge briefpost;
- de verwerking van inkomende postpakketten.
Verwerking van analoge briefpost
Verwerking van postpakketten
Het Facilitair Bedrijf plaatst minstens in alle grote kantoorgebouwen ((opent in nieuw venster)) slimme pakketautomaten van Bringme. Alle niet-digitaliseerbare poststukken worden verdeeld aan de hand van deze automaten.
Financiering
Het Facilitair Bedrijf
- Investeringskost
- Exploitatiekost (alle recurrente vaste kosten)
Klanten
- Recurrente variabele kosten
- Kosten voor maatwerk
Voordelen van digitalisering van inkomende post
Voordelen van een gemeenschappelijke dienstverlening
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen over DigiPost? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen. Misschien vind je daar al een antwoord.