Het partnerschap rond Brugge wil burgers die niet in staat zijn om zich naar het gemeentehuis te verplaatsen voor producten van de dienst Burgerzaken, in het bijzonder minder mobiele personen, een alternatief bieden dat niet gebonden is aan het gemeentehuis. Daarom willen ze de nodige apparatuur in een handige, draagbare kit ontwikkelen waarmee een mobiele ambtenaar producten van de diensten Burgerzaken ter plaatse kan aanvragen en afleveren.
- Initiatiefnemers
As, Beernem, Brugge, Damme, Destelbergen, Houthalen-Helchteren, Knokke-Heist, Oostkamp, Ranst, Zedelgem, Zemst
- Penhouder
Brugge
- Projectoproep
Oproep 5
- Toegekend budget
125.577,42 euro
Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?
Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemingen, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.
Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.
Timing: zomer 2024
Nieuws 7/5/2024: draagbaar loket brengt gemeentelijke dienstverlening aan huis
Het GzG-partnerschap rond het draagbaar loket start begin juni 2024 met de uitrol van hun nieuwe innovatieve dienstverlening. Concreet komt een stadsmedewerker bij minder-mobiele burgers aan huis of in de voorziening om de aanvraag en aflevering van een eID-kaart ter plaatse in orde te brengen. Ontdek hier meer.