Gedaan met laden. U bevindt zich op: Digitale infosessie centraal inschrijvingsregister voor professionele (welzijns)organisaties Kalender opleidingen lokaal woonbeleid

Digitale infosessie centraal inschrijvingsregister voor professionele (welzijns)organisaties

Infosessie
Afgelopen
Datum
12 december 2023
Tijdstip
09:30 tot 12:00
Locatie

Online

Dit evenement is afgelopen.

Omschrijving

Vanaf 2 januari 2024 kunnen kandidaat-huurders voor een sociale woning zich online inschrijven via één centraal inschrijvingsregister. Bestaande kandidaat-huurders moeten dan hun dossier bevestigen in dit digitale register. Dit zorgt voor een aangepaste werkwijze bij woonmaatschappijen, maar ook bij hun partners zoals de welzijnsactoren, begeleidende (aanmeldings)diensten en woonloketten. Specifiek voor deze partners organiseren we op 12 december een digitale informatiesessie over het centraal inschrijvingsregister. Daarin vertellen we hoe u kandidaten kan ondersteunen bij het gebruik van het centraal inschrijvingsregister.

Voor wie

U werkt voor een welzijnsorganisatie, lokaal bestuur/OCMW of IGS en begeleidt/ondersteunt kandidaat-huurders bij het gebruik van het centraal inschrijvingsregister.

Voorkennis

Op de webpagina specifiek voor professionele (welzijns)organisaties vindt u al heel wat informatie over de freezeperiode, de start op 2 januari 2024, het ondersteuningsmateriaal en veelgestelde vragen.

Programma

  • Inleiding
  • CIR en de belangrijkste stappen door de ogen van de kandidaat-huurder
  • Werken met CIR – wat mee te nemen als professionele (welzijns)organisatie
  • Ondersteuningsmateriaal
  • Vragenronde

Heeft u al vragen op voorhand? Stel ze via het inschrijvingsformulier.

Locatie en bereikbaarheid

Online

Via Microsoft Teams

Evenement georganiseerd door Wonen in Vlaanderen
Wonen