Gedaan met laden. U bevindt zich op: Waar en wanneer kan je je nieuwe toegangsbadge gebruiken? Nieuwsberichten

Waar en wanneer kan je je nieuwe toegangsbadge gebruiken?

Nieuwsbericht
25 maart 2024
Beeld vrij te gebruiken
© Lieven Van Assche

Het Facilitair Bedrijf voert een update uit van de toegangsveiligheid (de badgelezers) in al zijn grote kantoorgebouwen. We doen dit om over te schakelen naar een veiligere technologie.

Daarom moet je een nieuwe toegangsbadge aanvragen. Heb je dit al gedaan? Top! Maar waar en wanneer heb je die nieuwe badge nu al nodig?

Wanneer veranderen de badgelezers in jouw gebouw?

In het VAC Mechelen en het Belpairegebouw kan je al binnen met je nieuwe badge. Hieronder kan je zien wanneer de andere gebouwen volgen:

  • VAC Leuven: april/mei 2024
  • VAC Antwerpen: april/mei 2024
  • VAC Hasselt: mei/juni 2024
  • VAC Brugge: juli 2024
  • VAC Gent: juli/augustus 2024
  • Conscience: september 2024
  • Herman Teirlinck: oktober/november 2024

Nog geen nieuwe badge?

Geen probleem. Ga dan naar badge.vlaanderen.be(opent in nieuw venster) en vraag je nieuwe toegangsbadge aan. Indien je niet geconnecteerd bent met het netwerk van het werk, hou je best je identiteitskaart of Itsme bij de hand wanneer je de nieuwe badge aanvraagt.

  • De toepassing gaat open. Klik op het tabblad Afleveradres: Vul hier je thuisadres in.
  • Klik op de knop ‘Adres doorgeven’.
  • Verder hoef je niets te doen! De badge wordt aangemaakt en opgestuurd met de post naar het opgegeven adres. Samen met je nieuwe badge ontvang je een brief met de uitleg hoe de badge te activeren. Het kan wat tijd kosten voordat de badge wordt verzonden, aangezien de omschakeling in grote hoeveelheden gebeurt.

Werk je in het VAC Leuven en heb je nog geen nieuwe toegangsbadge? Dan kan je een nieuwe toegangsbadge afhalen aan het onthaal.

Wat met je 'oude' badge?

Je oude badge kan je nog niet meteen teruggeven want die heb je nodig voor de printer of voor toegang in gebouwen waar de badgelezers nog niet vernieuwd zijn. Zo’n grote werken nemen natuurlijk wat tijd om in alle gebouwen uit te voeren.

Tip

Gebruik steeds aparte badgehouders, één voor elke badge, om ervoor te zorgen dat ze correct werken. Plaats je oude en nieuwe badge dus niet samen in een dubbele badgehouder.

Meer informatie? Vragen?

Meer informatie vind je op de webpagina toegangsbadge.
Indien je nog meer informatie wenst, of een specifieke vraag hebt, aarzel niet hiervoor contact op te nemen met onze Facilipunt-medewerkers via www.facilipunt.be of telefonisch op (02 55)3 20 00 of via mail naar facilipunt@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).