Gedaan met laden. U bevindt zich op: Schoonmaak Hendrik Consciencegebouw Hendrik Consciencegebouw

Schoonmaak Hendrik Consciencegebouw

De schoonmaakploeg staat dagelijks tussen 6 en 12 uur paraat voor een kwaliteitsvolle schoonmaak. Hoe je het iets gemakkelijker kunt maken voor de schoonmaakcollega’s, lees je op deze pagina.

Schoonmaakplanning

De schoonmaakverantwoordelijke stelt de schoonmaakplanning met zorg op volgens de specifieke noden van het gebouw. Ook staat hij/ zij in voor de dagelijkse opvolging en continue kwaliteitsbewaking van de schoonmaak. De schoonmaakplanning is gemaakt op basis van de oppervlakte, vloersoort, inrichting...

De schoonmaakverantwoordelijke stelt de planning op volgens de specifieke noden van het gebouw. Ook staat hij in voor de dagelijkse opvolging en continue kwaliteitsbewaking. Heb je hier vragen over contacteer ons dan via Facilipunt(opent in nieuw venster) of op 02 553 20 00.

Weetjes

  • Het team schoonmaakmedewerkers hecht veel belang aan kwaliteit en continuïteit. Daarom wordt de schoonmaak gemonitord aan de hand van objectieve normen. We zijn dan ook zeer trots op onze ISO-9001-certificering(PDF bestand opent in nieuw venster).
  • Vergaderzalen, kitchenettes en sanitair worden dagelijks schoongemaakt. Op drukke plaatsen krijgt het sanitair twee keer per dag een poetsbeurt.
    Op de affiche van het sanitair kan je nagaan wanneer de ruimte schoongemaakt wordt en welk ander sanitair je in de tussentijd kunt gebruiken. Er is altijd een alternatief sanitair ter beschikking in de buurt.
  • De schoonmaakmedewerker bepaalt zelf wanneer hij jouw bureau grondig schoonmaakt – op momenten dat jij er niet bent om je zo min mogelijk te storen.

Afvalbeheer: sorteer mee!

In het gebouw wordt aan selectieve ophaling van afval gedaan: papier, karton, glas, blik en restafval worden afzonderlijk opgehaald.

Draag bij aan een duurzame werkomgeving en sorteer mee! Maak gebruik van de afvalvoorzieningen in jouw zone.

  • Aan iedere kitchenette of koffiehoek/ pauzeruimte is er een afvaleiland voor restafval en PMD.
  • Papier en karton deponeer je in de blauwe papiercontainer per zone. Op de gerenoveerde verdiepingen vind je een blauwe container in de printlokalen. Op de andere verdiepingen bevinden de blauwe containers zich aan de goederenlift.
  • Voor andere speciale omhalingen neem je contact op met de gebouwcoördinator via www.facilipunt.be.

Wat verwachten we van jou?

  • Opruimen (vrijmaken) van bureaus, vensterbanken, kasten of vloer om te kunnen schoonmaken. In alle grote gebouwen van de Vlaamse overheid in beheer van Het Facilitair Bedrijf wordt gewerkt volgens het ‘clean-desk-principe’: enkel lege werkplekken kunnen perfect schoongemaakt worden. Haal dus zeker steeds persoonlijke spullen weg bij vertrek. Dan krijgt het bureau waar je zat een grondige poetsbeurt.
  • Opruimen van werkplekken, vergaderlokalen, archiefruimtes
  • Ledigen van papierdozen
  • Schoonmaken van kasten en aan de binnenkant
  • Verzorgen van bloemen en planten
  • Schoonmaken van computerschermen en klavieren. Dit is zeer delicaat werk. De nodige materialen en producten worden ter beschikking gesteld: vraag deze aan bij de logistiek verantwoordelijke van je entiteit.
  • Opruimen van glasscherven
  • Koffie zetten
  • Schoonmaken van koelkasten
  • Opruimen en afwassen van koffietassen en glazen
  • Vullen en ledigen van de vaatwasmachine
  • Schoonmaken buiten de normale werkuren (avond- en nachtwerk)

Een opgeruimde kitchenette zorgt ervoor dat de schoonmaakploeg deze ruimte dagelijks grondig kan schoonmaken.

Je kan de eenmalige schoonmaakbeurt aanvragen van bv. de ijskast, de binnenkant van een kast,… via Facilipunt. De werfverantwoordelijke schoonmaak bekijkt of het schoonmaakteam op je vraag kan ingaan.