Gedaan met laden. U bevindt zich op: Dienstverlening van de toekomst Goedgekeurde projecten

Dienstverlening van de toekomst

Grootschalige transformatie • Innovatieve dienstverlening
In uitvoering

Geraardsbergen en partners willen tien processen van dienstverlening aan burgers, verenigingen en ondernemers optimaliseren en digitaliseren, zowel op niveau van frontoffice als backoffice. Daarmee willen ze de verwerking van die processen effectiever en efficiënter maken, met oog voor klantvriendelijkheid, transparantie en het only once-principe.

Initiatiefnemers

Aalst, Assenede, Buggenhout, Dendermonde, Geraardsbergen, Kruisem, Maarkedal, Merelbeke, Wichelen, Zelzate

Penhouder

Geraardsbergen

Projectoproep

Oproep 6

Toegekend budget

1.398.038,05 euro

De projectindieners willen dat doen door middel van co-creatieve procesoptimalisatie en -automatisering met behulp van Vlaamse Bouwstenen zoals MAGDA en Mijn Burgerprofiel, en integratie met andere softwarepakketten. De generieke processen die uit deze oefening voortkomen, worden opgenomen in het Open Proceshuis van het Agentschap Binnenlands Bestuur.

Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?

Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemingen, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.

Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.

Inhoud is aan het laden

Timing: zomer 2024

Hieronder de oorspronkelijke aanvraagdocumenten uit het subsidiedossier. De aanpak van het project kan aangepast en verfijnd worden op basis van nieuwe inzichten opgedaan tijdens het projectverloop. Voor de actuele stand van zaken, gelieve contact op te nemen met het projectteam.

GzG-themadag 'Van burgercontact tot besluit'