Dienstverlening van de toekomst
Geraardsbergen en partners willen tien processen van dienstverlening aan burgers, verenigingen en ondernemers optimaliseren en digitaliseren, zowel op niveau van frontoffice als backoffice. Daarmee willen ze de verwerking van die processen effectiever en efficiënter maken, met oog voor klantvriendelijkheid, transparantie en het only once-principe.
- Initiatiefnemers
Aalst, Assenede, Buggenhout, Dendermonde, Geraardsbergen, Kruisem, Maarkedal, Merelbeke, Wichelen, Zelzate
- Penhouder
Geraardsbergen
- Projectoproep
Oproep 6
- Toegekend budget
1.398.038,05 euro
De projectindieners willen dat doen door middel van co-creatieve procesoptimalisatie en -automatisering met behulp van Vlaamse Bouwstenen zoals MAGDA en Mijn Burgerprofiel, en integratie met andere softwarepakketten. De generieke processen die uit deze oefening voortkomen, worden opgenomen in het Open Proceshuis van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?
Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemingen, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.
Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.
Timing: zomer 2024
Kennisdeling: templates
GzG-themadag 'Van burgercontact tot besluit'
Op 20 september 2023 gaf het projectteam toelichting over het project(PDF bestand opent in nieuw venster) op de GzG-themadag ‘Van burgercontact tot besluit’.