Gedaan met laden. U bevindt zich op: Mijn Verbouwpremie voor voorbereidingswerken voor sanitair en elektriciteit

Mijn Verbouwpremie voor voorbereidingswerken voor sanitair en elektriciteit

Vraag hier Mijn VerbouwPremie aan

Welke werken

Voor wie

  • Elke uit inkomenscategorie 3 en 4 en komt in aanmerking voor een premie voor de categorie voorbereidingswerken voor elektriciteit en sanitair.
  • Bij werken aan de van het kan de investeerder van het volledige appartementsgebouw geen basispremie krijgen voor voorbereidingswerken voor elektriciteit en sanitair. Toch moet hij de premie aanvragen voor deze categorie als er werken werden uitgevoerd. Eigenaar-bewoners uit inkomenscategorie 3 en 4 en verhuurders aan een woonmaatschappij kunnen een aanvullende Mijn VerbouwPremie aanvragen voor deze werken aan de gemeenschappelijke delen van het appartementsgebouw.

Voor welk gebouw

  • De woning, appartement of gebouw moet:
    • in het Vlaams Gewest liggen;
    • voor 1 januari 2006 aangesloten zijn op het elektriciteitsdistributienet
    • of de eerste ingebruikname volgens de meest recente gegevens van de FOD Financiën dateert van voor 1 januari 2006.
  • Volledige nieuwbouw, al dan niet na sloop komt niet in aanmerking

Voorwaarden

Bedrag van Mijn VerbouwPremie

Raadpleeg de simulator(opent in nieuw venster) voor aanvragen vanaf 1 juli 2025.

Welke documenten

Documenten die nodig zijn om de premie aan te vragen

  • Verplichte documenten:
    • het keuringsattest (bij enkel voorbereidingswerken sanitair is een keuringsattest niet vereist) van een elektrische installatie moet:
      • van toepassing zijn op de woning waarvoor de aanvraag gebeurt

      • dateren van voor de aanvraagdatum

      • dateren van na de elektriciteitswerken

      • aangeven dat de elektrische installatie conform is

      • uitgeschreven zijn door een erkend keuringsorgaan.

    • facturen: eindfactuur. Ontving u ook voorschotfacturen of tussentijdse facturen, dan moet u deze ook toevoegen. De datum van de factuur ligt op of voor de aanvraagdatum. Bij doe-het-zelf: factuur aankoop materiaal (de werken moeten uitgevoerd zijn)

  • Sterk aangeraden documenten:
    • Als u een offerte heeft, graag toevoegen aan de aanvraag.
  • U moet alle documenten tot 2 jaar na de uitbetaling van de premie bijhouden. De originele documenten, de betalingsbewijzen van de facturen en de foto’s (voor en na de werken) moet u op vraag steeds kunnen voorleggen.

  • Een overzicht van de noodzakelijke documenten(PDF bestand opent in nieuw venster) om Mijn VerbouwPremie aan te vragen, kunt u hier ook downloaden in PDF-vorm.

  • Voor alle details over de aanvraagprocedure, zie: Hoe vraag ik Mijn VerbouwPremie aan?

Veelgestelde vragen