Gedaan met laden. U bevindt zich op: Uw contactgegevens voor dienstencheques aanpassen in Mijn Burgerprofiel

Uw contactgegevens voor dienstencheques aanpassen in Mijn Burgerprofiel

Voor het beheer van uw dienstencheques houdt Mijn Burgerprofiel een beperkt aantal contactgegevens van u bij: uw e-mailadres, uw rekeningnummer en (optioneel) uw telefoonnummer. U kunt die gegevens niet verwijderen, u kunt ze wel op elk moment aanpassen.

Dit gaat over de specifieke contactgegevens die nodig zijn om dienstencheques te bestellen. U kunt ook op elk moment iets aanpassen aan uw algemene contactgegevens(opent in nieuw venster) in Mijn Burgerprofiel.

Uw contactgegevens voor dienstencheques aanpassen

U kunt de contactvoorkeuren voor dienstencheques (e-mailadres, bankrekeningnummer en, optioneel, telefoonnummer) op elk moment wijzigen. Op het e-mailadres dat u bij deze contactvoorkeuren ingeeft, zult u berichten ontvangen over te bevestigen prestaties, een eventueel ontoereikend saldo of de fiscale aftrek.

      • Contactvoorkeuren vindt u onderaan de pagina.

      • U kunt op elk moment uw e-mailadres, telefoonnummer en bankrekeningnummer wijzigen. U doet dat door in het drop-downmenu:

        • een al in Mijn Burgerprofiel ingevoerde waarde te selecteren
        • of te kiezen voor een nieuw e-mailadres, IBAN-rekeningnummer of telefoonnummer. Geef het rekeningnummer in zonder spaties.

        Kies daarna ‘Opslaan’.

      • Als u uw gewijzigde e-mailadres nog niet eerder had opgegeven in Mijn Burgerprofiel, zult u dat e-mailadres nog moeten valideren. U doet dat door binnen vijf dagen te klikken op de link in de e-mail die Mijn Burgerprofiel u stuurt met de vraag om dat nieuwe e-mailadres te bevestigen. Doe dat uiteraard allleen als u inderdaad net ervoor een e-mailadres hebt opgegeven in Mijn Burgerprofiel.

        Vindt u de e-mail niet meteen terug? Kijk dan zeker eens in de spamfolder.

        Had u geen nieuw e-mailadres opgegeven in Mijn Burgerprofiel?

        • Mogelijk heeft iemand per vergissing uw e-mailadres opgegeven in zijn Burgerprofiel.
        • Mogelijk gaat het om een poging tot phishing. Criminelen proberen u te lokken naar een valse website om gegevens te ontfutselen. Lees meer over phishing.

        In beide gevallen raden we u aan om de e-mail te negeren en te verwijderen.

      Opgelet: Vul het nieuwe rekeningnummer zonder spaties in en typ ‘BE’ in hoofdletters.

      Beveilig uzelf tegen fraude en phishing

      Mijn Burgerprofiel stuurt u berichten per mail. Die kunt u altijd terugvinden in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).

      Om u te wapenen tegen fraudeurs kunt u zelf enkele stappen ondernemen, zoals een roepnaam ingeven. Als u een roepnaam instelt in Mijn Burgerprofiel, ontvangt u e-mails met die naam. Zo zijn berichten persoonlijker en moeilijker na te maken door oplichters.

      Veelgestelde vragen