Geef een roepnaam op. Mijn Burgerprofiel gebruikt die om u aan te spreken in e-mails.
Uw contactgegevens voor dienstencheques aanpassen in Mijn Burgerprofiel
Voor het beheer van uw dienstencheques houdt Mijn Burgerprofiel een beperkt aantal contactgegevens van u bij: uw e-mailadres, uw rekeningnummer en (optioneel) uw telefoonnummer. U kunt die gegevens niet verwijderen, u kunt ze wel op elk moment aanpassen.
Uw contactgegevens voor dienstencheques aanpassen
U kunt de contactvoorkeuren voor dienstencheques (e-mailadres, bankrekeningnummer en, optioneel, telefoonnummer) op elk moment wijzigen. Op het e-mailadres dat u bij deze contactvoorkeuren ingeeft, zult u berichten ontvangen over te bevestigen prestaties, een eventueel ontoereikend saldo of de fiscale aftrek.
Via de rechtstreekse link
(werkt alleen in webversie)De rechtstreekse link www.burgerprofiel.be/dienstencheques(opent in nieuw venster) leidt u naar de webversie van Mijn Burgerprofiel.
Meld u aan met een van uw digitale sleutels. Kies ‘Contactvoorkeuren’.
Via de tab 'Thema's - U en uw gezin'
(werkt in zowel app als webversie)- Meld u aan met een van uw digitale sleutels via de Mijn Burgerprofiel-app of uw gemeente-app of via een van de overheidswebsites waarop u kunt aanmelden op Mijn Burgerprofiel.
- Kies in de tab ‘Thema’s’ voor ‘U en uw gezin’.
- Kies daarna onder ‘Dienstencheques’ voor ‘Bekijk details van uw dienstencheques’.
Contactvoorkeuren vindt u onderaan de pagina.
U kunt op elk moment uw e-mailadres, telefoonnummer en bankrekeningnummer wijzigen. U doet dat door in het drop-downmenu:
- een al in Mijn Burgerprofiel ingevoerde waarde te selecteren
- of te kiezen voor een nieuw e-mailadres, IBAN-rekeningnummer of telefoonnummer. Geef het rekeningnummer in zonder spaties.
Kies daarna ‘Opslaan’.
Als u uw gewijzigde e-mailadres nog niet eerder had opgegeven in Mijn Burgerprofiel, zult u dat e-mailadres nog moeten valideren. U doet dat door binnen vijf dagen te klikken op de link in de e-mail die Mijn Burgerprofiel u stuurt met de vraag om dat nieuwe e-mailadres te bevestigen. Doe dat uiteraard allleen als u inderdaad net ervoor een e-mailadres hebt opgegeven in Mijn Burgerprofiel.
Vindt u de e-mail niet meteen terug? Kijk dan zeker eens in de spamfolder.
Beveilig uzelf tegen fraude en phishing
Mijn Burgerprofiel stuurt u berichten per mail. Die kunt u altijd terugvinden in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
Om u te wapenen tegen fraudeurs kunt u zelf enkele stappen ondernemen, zoals een roepnaam ingeven. Als u een roepnaam instelt in Mijn Burgerprofiel, ontvangt u e-mails met die naam. Zo zijn berichten persoonlijker en moeilijker na te maken door oplichters.
Zorg dat uw telefoon u een melding geeft bij een nieuw bericht in Mijn Burgerprofiel.