5 veelgestelde vragen bij einde PLOEG-evaluaties
31 maart 2025 is de uiterste datum voor het afronden van de evaluaties in de module PLOEG van Vlimpers. Hieronder lees je een aantal veelvoorkomende vragen die je als HR-professional kan krijgen in deze periode.
Kan een stap heropend worden?
Ja, de leidinggevende kan een vorige stap heropenen. Meer informatie vinden leidinggevenden op de webpagina ‘Aan de slag met de module PLOEG’ en in de snelstartkaart ‘Jaarlijkse evaluatie voor evaluatoren’(opent in nieuw venster).
Wat als het personeelslid per ongeluk ‘Ik weiger te tekenen’ heeft aangevinkt?
Door nog eens op het vakje ‘Weigeren’ te klikken, krijgt het personeelslid opnieuw de optie om te tekenen. Als de evaluatie al ingediend is, moet deze laatste stap heropend worden. Hiervoor maak je een melding via het Vlimpers-contactformulier.
Meer informatie vinden personeelsleden in de snelstartkaart ‘Jaarlijkse evaluatie voor personeelsleden’(opent in nieuw venster).
Waar vinden leidinggevenden en personeelsleden de oude evaluaties terug?
De oude evaluaties staan in de Vlimpers-selfservice onder de tegel ‘Documenten’ > ‘Elektronisch dossier’. Leidinggevenden gaan hiervoor eerst naar de selfservice voor managers. Goed om te weten: leidinggevenden zien enkel de evaluaties die ze zelf hebben ingediend.
Waarom stroomt de evaluatie niet door?
Als de evaluatie niet doorstroomt, kan het zijn dat de evaluatie niet correct is ingediend of de evaluatielijnen niet correct staan. Via het standaardrapport ‘Statusrapport prestatiebeoordelingsstap’ kan je controleren of een evaluatie niet ingediend is.
Hoe personeelsleden en leidinggevenden hun evaluatie correct indienen, lezen ze in de snelstartkaart ‘Jaarlijkse evaluatie voor personeelsleden’(opent in nieuw venster) en de snelstartkaart ‘Jaarlijkse evaluatie voor evaluatoren’(opent in nieuw venster). Meer informatie vind je op de webpagina ‘Aan de slag met de module PLOEG’.
Hoelang blijft de evaluatie beschikbaar in PLOEG?
De evaluatoren dienen de evaluatie te voltooien tegen 31 maart 2025. Het personeelslid krijgt dan 2 weken de tijd om te ondertekenen. De evaluatie blijft beschikbaar tot eind juni. Daarna wordt ze afgesloten en gearchiveerd naar het e-dossier.