Gedaan met laden. U bevindt zich op: Toegangsbeheer in Vlimpers en Cognos Vlimpers voor HR

Toegangsbeheer in Vlimpers en Cognos

Afhankelijk van de rol of functie gebruiken personeelsleden Vlimpers om bepaalde gegevens na te kijken of aan te passen. Hiervoor kun je toegang aanvragen via het Vlimpers-contactformulier. Alle relevante informatie vind je op deze webpagina.

Voor wie?

  • Je bent HR-businesspartner of -specialist van je entiteit.
  • Je bent leidinggevende of afdelingshoofd.

Wil je als HR-businesspartner of -specialist meer leren over toegangsrechten in Vlimpers? Neem dan deel aan een infosessie. Nieuwe data verneem je via het nieuws op Vlaanderen Intern voor HR-professionals.

Soorten rechten

  • leesrechten: informatie raadplegen
  • schrijfrechten: informatie aanpassen of verwijderen
  • functionele rechten: rechten voor een bepaalde functie of rol, bijvoorbeeld HR in de entiteit of leidinggevende
  • specifieke rechten: departement- of agentschapsspecifieke rechten voor een bepaald departement of agentschap, bijvoorbeeld dienst Derdegeschillen of Gemeenschappelijke Dienst voor Preventie en Bescherming

Naargelang je rol of functie krijg je één of meerdere rechten toegekend. Een combinatie van rechten is dus mogelijk.

Overzicht van alle rechten

Raadpleeg het toegangsregister(Excel bestand opent in nieuw venster) voor meer technische en juridische informatie.

Hoe aanvragen?

Toegang aanvragen tot Vlimpers of Cognos: procedure voor klanten van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA) en niet-klanten.

  • Stap 1

    Vul het toegangssjabloon(Excel bestand opent in nieuw venster) in:

    • Gebruik per personeelslid één regel.
    • Vul alle kolommen in die van toepassing zijn.
    • Je kunt meerdere rechten per persoon aanvragen.
  • Stap 2

    Vraag je recht aan via een vraag in het Vlimpers-contactformulier(opent in nieuw venster) en voeg het ingevulde toegangssjabloon toe als bijlage.

    Aandachtspunten

    • Aanvraag via een generiek account: de HR-businesspartner is eindverantwoordelijke en wordt altijd toegevoegd als belanghebbende van de vraag.
    • Rechten HR-businesspartner, HR-specialist, HR financiële rol of decentrale selector: de HR-businesspartner wordt expliciet gevraagd om deze aanvraag voor rechten te bevestigen.

    Het is dus belangrijk dat de juiste persoon de aanvraag doet en de juiste persoon eventueel als belanghebbende wordt toegevoegd. Lees meer bij ‘Wie mag welke rechten aanvragen?’.

  • Stap 3
    • De HR-businesspartner ontvangt een automatische e-mail via het Vlimpers-contactformulier om na te gaan of de gevraagde aanpassingen volgens de gemaakte afspraken binnen de entiteit zijn.
    • De HR-businesspartner, de eindverantwoordelijke, ondertekent ter bevestiging de aanvraag met de volledige naam (naam + voornaam).

Hoe annuleren?