Gedaan met laden. U bevindt zich op: Activeer je nieuwe toegangsbadge Nieuwsberichten

Activeer je nieuwe toegangsbadge

Nieuwsbericht
29 april 2024
Beeld vrij te gebruiken
© Lieven Van Assche

Heb jij je nieuwe toegangsbadge al aangevraagd en ontvangen? Geweldig! Dan is het tijd om een belangrijke volgende stap te zetten: activeer je badge.

Het blijkt dat veel mensen deze stap nog niet hebben genomen. Gelukkig is het activeren van je nieuwe toegangsbadge eenvoudig.

Ga naar badge.vlaanderen.be(opent in nieuw venster) en navigeer naar het tabblad ‘Activeren Badge’. Door deze stap te voltooien, kunnen we controleren of de badge correct is ontvangen.

Heb jij je nieuwe toegangsbadge via het onthaal ontvangen? Dan is deze automatisch geactiveerd en moet je geen verdere actie ondernemen.

Nog geen nieuwe badge aangevraagd?

Geen probleem. Ga dan naar badge.vlaanderen.be(opent in nieuw venster) en vraag je nieuwe toegangsbadge aan. Indien je niet geconnecteerd bent met het netwerk van het werk, hou je best je identiteitskaart of Itsme bij de hand wanneer je de nieuwe badge aanvraagt.

  • De toepassing gaat open. Klik op het tabblad Afleveradres: Vul hier je thuisadres in.
  • Klik op de knop ‘Adres doorgeven’.
  • Verder hoef je niets te doen! De badge wordt aangemaakt en opgestuurd met de post naar het opgegeven adres. Samen met je nieuwe badge ontvang je een brief met de uitleg hoe de badge te activeren. Het kan wat tijd kosten voordat de badge wordt verzonden, aangezien de omschakeling in grote hoeveelheden gebeurt.

Werk je in het VAC Leuven of het VAC Antwerpen en heb je nog geen nieuwe toegangsbadge? Dan kan je een nieuwe toegangsbadge afhalen aan het onthaal.

Wat met je 'oude' badge?

Je oude badge kan je nog niet meteen teruggeven want die heb je nodig voor de printer of voor toegang in gebouwen waar de badgelezers nog niet vernieuwd zijn. Zo’n grote werken nemen natuurlijk wat tijd om in alle gebouwen uit te voeren.

TIP

Gebruik steeds aparte badgehouders, één voor elke badge, om ervoor te zorgen dat ze correct werken. Plaats je oude en nieuwe badge dus niet samen in een dubbele badgehouder.

Meer informatie? Vragen?

Meer informatie vind je op de webpagina toegangsbadge.
Indien je nog meer informatie wenst, of een specifieke vraag hebt, aarzel niet hiervoor contact op te nemen met onze Facilipunt-medewerkers via www.facilipunt.be of telefonisch op (02 55)3 20 00 of via mail naar facilipunt@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).