Transparante, efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening voor onze burgers, verenigingen en ondernemingen
Boechout wil een plaats- en tijdonafhankelijke dienstverlening voor de burger realiseren en daarnaast de werking van verschillende raden ondersteunen door middel van een digitaal participatieplatform.
- Initiatiefnemers
Boechout
- Penhouder
Boechout
- Projectoproep
Oproep 3
- Toegekend budget
379.878,00 euro
Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?
Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemingen, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.
Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.
Timing: zomer 2024
Pilootcases
Boechout schuift de volgende pilootcases naar voor:
Registratie en opvolging van alle klantencontacten
Voor burgers, verenigingen en ondernemingen die contact opnemen met het lokaal bestuur biedt deze vernieuwde aanpak een efficiënte manier om alle communicatie met de klanten van het lokaal bestuur op te volgen door onze huidige CRM-oplossing te migreren naar het LB365-platform waarbij we integreren met MS Teams calling, Sharepoint, Mijn Burgerprofiel en MAGDA-documentendienst.
Digitaal participatieplatform
Voor alle leden van een adviesraad die efficiënt willen vergaderen en samenwerken, biedt deze nieuwe aanpak een digitaal samenwerkingsplatform waarin alle informatie en communicatie tussen de leden wordt samengebracht door alle informatie te centraliseren op één plaats en samenwerken aan documenten mogelijk te maken.