Gedaan met laden. U bevindt zich op: Transparante, efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening voor onze burgers, verenigingen en ondernemingen Goedgekeurde projecten

Transparante, efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening voor onze burgers, verenigingen en ondernemingen

Grootschalige transformatie • Werkplek van de toekomst
In uitvoering

Boechout wil een plaats- en tijdonafhankelijke dienstverlening voor de burger realiseren en daarnaast de werking van verschillende raden ondersteunen door middel van een digitaal participatieplatform. 

Initiatiefnemers

Boechout

Penhouder

Boechout

Projectoproep

Oproep 3

Toegekend budget

379.878,00 euro

Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?

Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemingen, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.

Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.

U kunt deze video niet bekijken
Hier staat ingevoegde inhoud uit een socialmedianetwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen (YouTube). U hebt hiervoor geen toestemming gegeven.

Timing: zomer 2024

Pilootcases

Boechout schuift de volgende pilootcases naar voor:

Registratie en opvolging van alle klantencontacten

Voor burgers, verenigingen en ondernemingen die contact opnemen met het lokaal bestuur biedt deze vernieuwde aanpak een efficiënte manier om alle communicatie met de klanten van het lokaal bestuur op te volgen door onze huidige CRM-oplossing te migreren naar het LB365-platform waarbij we integreren met MS Teams calling, Sharepoint, Mijn Burgerprofiel en MAGDA-documentendienst.

Digitaal participatieplatform

Voor alle leden van een adviesraad die efficiënt willen vergaderen en samenwerken, biedt deze nieuwe aanpak een digitaal samenwerkingsplatform waarin alle informatie en communicatie tussen de leden wordt samengebracht door alle informatie te centraliseren op één plaats en samenwerken aan documenten mogelijk te maken.

Hieronder de oorspronkelijke aanvraagdocumenten uit het subsidiedossier. De aanpak van het project kan aangepast en verfijnd worden op basis van nieuwe inzichten opgedaan tijdens het projectverloop. Voor de actuele stand van zaken, gelieve contact op te nemen met het projectteam.

Kennisdeling - Klantencontacten - meldingen

Kennisdeling - Klantencontacten - subsidies

Kennisdeling - Participatieplatform