Slim Contactpunt voor de stad/gemeente als één digitale serviceorganisatie
Izegem wil samen met Roeselare en Wingene een slim contactpunt uitwerken om burgers, verenigingen en ondernemers een snellere, doelgerichtere en kwalitatievere dienstverlening aan te bieden via één centraal gekozen punt. Dat slimme contactpunt is niet beperkt tot één, unieke toegangspoort: de burgers kunnen kiezen uit een reeks van diverse toegangspoorten en krijgen via datzelfde contactpunt een antwoord.
- Initiatiefnemers
Izegem, Roeselare, Wingene
- Penhouder
Izegem
- Projectoproep
Oproep 6
- Toegekend budget
1.981.850,00 euro
De gemeente zorgt dat de vraag automatisch door de organisatie stroomt en met beschikbare data verrijkt wordt. De verwerking gebeurt ofwel automatisch (24/7), of wordt snel en kwalitatief in de backoffice afgehandeld. Dat verloopt op een slimme, slanke, procesmatige, gestandaardiseerde manier doorheen de volledige organisatie zodat de burger snel en doelgericht terugkoppeling krijgt.
Deze toepassing hergebruiken in jouw lokaal bestuur?
Ontdek welke meerwaarde dit digitaliseringsproject biedt aan burgers, ondernemers, verenigingen en lokale besturen. Je verneemt tegelijk hoe het projectteam rekening houdt met gebruiksvriendelijkheid en e-inclusie. Tot slot krijg je info over de gebruikte bouwstenen, de timing en tips voor hergebruik van deze ontwikkeling.
Je kan de video met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden openen via het uitklapmenu onder deze video.
Timing: zomer 2024