Gedaan met laden. U bevindt zich op: Succesvolle mediacampagne ‘Werk voor je lokaal bestuur’ Duurzaam werkgeverschap

Succesvolle mediacampagne ‘Werk voor je lokaal bestuur’

Nieuwsbericht
4 juni 2025

Een boost geven aan het imago van lokale besturen als aantrekkelijke werkgevers. En hen ondersteunen in hun zoektocht naar talent. Dat was de bedoeling van de mediacampagne ‘Werk voor je lokaal bestuur’ die het Agentschap Binnenlands Bestuur dit voorjaar lanceerde. Met succes!

Tijdens de periode van 14 februari tot 19 maart werden de campagnevideo’s meer dan 2,5 miljoen keer volledig bekeken en meer dan 6 miljoen keer getoond op socialemediakanalen, streamingplatformen en nieuwssites.

De hoofddoelgroep die we met de mediacampagne wilden bereiken waren de burgers tussen de 18 en 55 jaar. Opvallend was dat de video’s het best aansloegen bij de doelgroep van 35 jaar en ouder. De video’s deden het trouwens beter dan die van vergelijkbare overheidscampagnes, wat er op wijst dat de campagne visueel aantrok. Meer dan 30.000 mensen klikten door naar de landingspagina werkvoorjelokaalbestuur.be. Daar lichtten we de troeven toe van werken voor een lokaal bestuur en leidden we hen via een handig overzicht door naar de gemeentelijke vacaturewebsites.

De mediacampagne vormde het sluitstuk van het project ‘Duurzaam Werkgeverschap’, waarbij lokale besturen niet alleen grafisch materiaal ter beschikking kregen om in te zetten via de eigen mediakanalen, maar ook aan de slag konden gaan met ondersteunende instrumenten in hun zoektocht naar de juiste personeelsleden.