Gedaan met laden. U bevindt zich op: Dienstencheques-prestaties bevestigen of betwisten in Mijn Burgerprofiel

Dienstencheques-prestaties bevestigen of betwisten in Mijn Burgerprofiel

Als de huishoudhulp klaar is, zal hij of zij zijn prestaties invoeren. U kunt die prestaties daarna bevestigen of eventueel betwisten. Als u niets doet, worden ze automatisch bevestigd. 

    UItnodiging om een dienstencheques-prestatie te bevestigen of te betwisten

    Als de prestatie door de huishoudhulp of het dienstencheques-kantoor is ingevoerd, ontvangt u een bericht dat u uitnodigt om de prestatie te bevestigen of te betwisten (als bijvoorbeeld de informatie met betrekking tot de prestatie niet correct is).

    Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Brievenbus(opent in nieuw venster).

    Dienstencheques-prestatie bevestigen in Mijn Burgerprofiel

    U kunt een prestatie bevestigen in Mijn Burgerprofiel. Als u dat niet doet, wordt de prestatie automatisch bevestigd. Dat gebeurt 5 werkdagen na het invoeren van de prestatie.

    U ontvangt een bericht als de prestatie automatisch werd bevestigd. Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).

    Dienstencheques-prestatie betwisten in Mijn Burgerprofiel

    U hebt 4 werkdagen de tijd om een prestatie te betwisten. Als u dat niet doet, wordt de prestatie 4 werkdagen na het invoeren van de prestatie automatisch bevestigd.

    • Kies ‘Betwisten’. Een extra scherm opent waar u bijkomende informatie moet voorzien.

      • Als de prestatie niet heeft plaatsgevonden, vink dan het vakje ‘De prestatie heeft niet plaatsgevonden’ aan.
      • Als er iets anders niet klopt aan de informatie, pas dan specifieke details aan.
        • Verbeter de uitgevoerde prestatie of de duur ervan.
        • Licht uw betwisting toe in een vrij commentaarveld (verplicht).
      • Kies ‘Betwisting indienen’.

      De betwiste prestatie blijft zichtbaar in het overzicht van te bevestigen prestaties, maar de status werd aangepast naar ‘Betwisting ingediend’.

    • Nadat u een betwisting hebt ingediend, is het de taak van het dienstencheques-kantoor om:

      • hetzij de prestatie aan te passen aan de correcties die u hebt doorgestuurd: in dat geval wordt de prestatie inhoudelijk aangepast en u opnieuw aangeboden in het overzicht van te bevestigen prestaties. U wordt uitgenodigd om de aangepaste prestatie te bevestigen of opnieuw te betwisten.
      • hetzij de prestatie te annuleren: de prestatie verdwijnt dan uit het overzicht van te bevestigen prestaties. U kunt ze wel terugvinden in het overzicht van afgeronde prestaties(opent in nieuw venster), waarbij de status op geannuleerd wordt gezet.
    • Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).

    • Zodra u de prestatie hebt bevestigd, wordt het correcte aantal elektronische dienstencheques automatisch uit uw portefeuille gehaald voor de betaling, op voorwaarde dat u voldoende dienstencheques hebt. Is dat niet het geval, dan ontvangt u een uitnodiging om extra dienstencheques te bestellen.

      Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).

    Alle prestaties beheren in Mijn Burgerprofiel

    U kunt alle openstaande prestaties en de prestaties die in de voorbije 24 maanden zijn afgerond, raadplegen in Mijn Burgerprofiel.

    • In het tabblad ‘Openstaande prestaties(opent in nieuw venster)’ krijgt u twee overzichten te zien:

      • het overzicht van de te bevestigen prestaties
      • het overzicht van de prestaties die in behandeling zijn. Dat zijn prestaties die al gevalideerd zijn, maar nog niet finaal afgerond, zoals:
        • prestaties die u betwist hebt
        • prestaties die u bevestigd hebt, maar die nog wachten op behandeling door de onderneming.
    • In het tabblad ‘Afgeronde prestaties(opent in nieuw venster)’ krijgt u een overzicht van de datum, de aard en de duurtijd van de prestatie. U ziet ook welk dienstencheques-kantoor u daarvoor betaalde en hoeveel dienstencheques u gebruikte. Tot slot krijgt u ook de status te zien.

    Overige manieren om prestaties te bevestigen of te betwisten