Bent u niet vertrouwd met digitale sleutels? U kunt uw dienstencheques ook beheren via e-mail of telefoon.
Dienstencheques-prestaties bevestigen of betwisten in Mijn Burgerprofiel
Als de huishoudhulp klaar is, zal hij of zij zijn prestaties invoeren. U kunt die prestaties daarna bevestigen of eventueel betwisten. Als u niets doet, worden ze automatisch bevestigd.
UItnodiging om een dienstencheques-prestatie te bevestigen of te betwisten
Als de prestatie door de huishoudhulp of het dienstencheques-kantoor is ingevoerd, ontvangt u een bericht dat u uitnodigt om de prestatie te bevestigen of te betwisten (als bijvoorbeeld de informatie met betrekking tot de prestatie niet correct is).
Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Brievenbus(opent in nieuw venster).
Dienstencheques-prestatie bevestigen in Mijn Burgerprofiel
U kunt een prestatie bevestigen in Mijn Burgerprofiel. Als u dat niet doet, wordt de prestatie automatisch bevestigd. Dat gebeurt 5 werkdagen na het invoeren van de prestatie.
U ontvangt een bericht als de prestatie automatisch werd bevestigd. Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
De rechtstreekse link www.burgerprofiel.be/dienstencheques(opent in nieuw venster) leidt u naar de webversie van Mijn Burgerprofiel.
Meld u aan met een van uw digitale sleutels. Kies ‘Prestaties’.
- Meld u aan met een van uw digitale sleutels via de Mijn Burgerprofiel-app of uw gemeente-app of via een van de overheidswebsites waarop u kunt aanmelden op Mijn Burgerprofiel.
- Kies in de tab ‘Thema’s’ voor ‘U en uw gezin’.
- Kies daarna onder ‘Dienstencheques’ voor ‘Bekijk details van uw dienstencheques’.
- Kies ‘Prestaties’.
Kies ‘Bevestigen’. U krijgt meteen een groen vinkje te zien: uw bevestiging is aanvaard.
Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
Zodra u de prestatie hebt bevestigd, wordt het correcte aantal elektronische dienstencheques automatisch uit uw portefeuille gehaald voor de betaling, op voorwaarde dat u voldoende dienstencheques hebt. Is dat niet het geval, dan ontvangt u een uitnodiging om extra dienstencheques te bestellen.
Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
Dienstencheques-prestatie betwisten in Mijn Burgerprofiel
U hebt 4 werkdagen de tijd om een prestatie te betwisten. Als u dat niet doet, wordt de prestatie 4 werkdagen na het invoeren van de prestatie automatisch bevestigd.
Via de rechtstreekse link
werkt alleen in webversieDe rechtstreekse link www.burgerprofiel.be/dienstencheques(opent in nieuw venster) leidt u naar de webversie van Mijn Burgerprofiel.
Meld u aan met een van uw digitale sleutels. Kies ‘Prestaties’.
Via de tab 'Thema's - U en uw gezin'
werkt in zowel app als webversie- Meld u aan met een van uw digitale sleutels via de Mijn Burgerprofiel-app of uw gemeente-app of via een van de overheidswebsites waarop u kunt aanmelden op Mijn Burgerprofiel.
- Kies in de tab ‘Thema’s’ voor ‘U en uw gezin’.
- Kies daarna onder ‘Dienstencheques’ voor ‘Bekijk details van uw dienstencheques’.
- Kies ‘Prestaties’.
Kies ‘Betwisten’. Een extra scherm opent waar u bijkomende informatie moet voorzien.
- Als de prestatie niet heeft plaatsgevonden, vink dan het vakje ‘De prestatie heeft niet plaatsgevonden’ aan.
- Als er iets anders niet klopt aan de informatie, pas dan specifieke details aan.
- Verbeter de uitgevoerde prestatie of de duur ervan.
- Licht uw betwisting toe in een vrij commentaarveld (verplicht).
- Kies ‘Betwisting indienen’.
De betwiste prestatie blijft zichtbaar in het overzicht van te bevestigen prestaties, maar de status werd aangepast naar ‘Betwisting ingediend’.
Nadat u een betwisting hebt ingediend, is het de taak van het dienstencheques-kantoor om:
- hetzij de prestatie aan te passen aan de correcties die u hebt doorgestuurd: in dat geval wordt de prestatie inhoudelijk aangepast en u opnieuw aangeboden in het overzicht van te bevestigen prestaties. U wordt uitgenodigd om de aangepaste prestatie te bevestigen of opnieuw te betwisten.
- hetzij de prestatie te annuleren: de prestatie verdwijnt dan uit het overzicht van te bevestigen prestaties. U kunt ze wel terugvinden in het overzicht van afgeronde prestaties(opent in nieuw venster), waarbij de status op geannuleerd wordt gezet.
Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
Zodra u de prestatie hebt bevestigd, wordt het correcte aantal elektronische dienstencheques automatisch uit uw portefeuille gehaald voor de betaling, op voorwaarde dat u voldoende dienstencheques hebt. Is dat niet het geval, dan ontvangt u een uitnodiging om extra dienstencheques te bestellen.
Dat bericht ontvangt u op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw contactvoorkeuren voor dienstencheques. U vindt het ook terug in de tab Berichten in uw Brievenbus(opent in nieuw venster).
Alle prestaties beheren in Mijn Burgerprofiel
U kunt alle openstaande prestaties en de prestaties die in de voorbije 24 maanden zijn afgerond, raadplegen in Mijn Burgerprofiel.
De rechtstreekse link www.burgerprofiel.be/dienstencheques(opent in nieuw venster) leidt u naar de webversie van Mijn Burgerprofiel.
Meld u aan met een van uw digitale sleutels. Kies ‘Prestaties’.
- Meld u aan met een van uw digitale sleutels via de Mijn Burgerprofiel-app of uw gemeente-app of via een van de overheidswebsites waarop u kunt aanmelden op Mijn Burgerprofiel.
- Kies in de tab ‘Thema’s’ voor ‘U en uw gezin’.
- Kies daarna onder ‘Dienstencheques’ voor ‘Bekijk details van uw dienstencheques’.
- Kies ‘Prestaties’.
In het tabblad ‘Openstaande prestaties(opent in nieuw venster)’ krijgt u twee overzichten te zien:
- het overzicht van de te bevestigen prestaties
- het overzicht van de prestaties die in behandeling zijn. Dat zijn prestaties die al gevalideerd zijn, maar nog niet finaal afgerond, zoals:
- prestaties die u betwist hebt
- prestaties die u bevestigd hebt, maar die nog wachten op behandeling door de onderneming.
In het tabblad ‘Afgeronde prestaties(opent in nieuw venster)’ krijgt u een overzicht van de datum, de aard en de duurtijd van de prestatie. U ziet ook welk dienstencheques-kantoor u daarvoor betaalde en hoeveel dienstencheques u gebruikte. Tot slot krijgt u ook de status te zien.