Gedaan met laden. U bevindt zich op: Jaarverslag Vlaamse Ombudsdienst 2017 Jaarverslag

Jaarverslag Vlaamse Ombudsdienst 2017

Op 7 maart 2018 stelde Vlaams ombudsman Bart Weekers het jaarverslag 2017: ‘Verzoenen doen we samen’ voor in zaal De Schelp van het Vlaams Parlement. Het jaarverslag toont de resultaten van de alternatieve geschillenbeslechting. Resultaten die vooral bereikt worden door onvrede achter zich te laten en samen vooruit te kijken.

Het persbericht(PDF bestand opent in nieuw venster) bevat meer details en enkele sfeerbeelden van de voorstelling kan u bekijken in het fotoverslag.

Het jaarverslag van de Vlaamse Ombudsdienst is gebaseerd op de eigen klachtenbehandeling, maar ook op de eerstelijnsklachtenrapporten van de overheidsdiensten zelf.

Een primeur bij dit jaarverslag is de rapportage over in totaal 20.714 klachten, 3.509 informatievragen, 1.336 proactieve meldingen, 1.408 andere, en 5.219 inzage patiëntendossier, of in totaal 32.186 contacten bij de ziekenhuisombudsdiensten. Daarbij kwamen nog eens 2.762 aanmeldingen via de externe ombudsdiensten geestelijke gezondheidszorg, wat een eindtotaal geeft van 34.948.

U leest het jaarverslag 2017 best samen met de twee bijhorende klachtenboeken.

Een volledig overzicht van de parlementaire behandeling van het jaarverslag 2017 vindt u op de website van het Vlaams Parlement(opent in nieuw venster). Hieronder vindt u de verslagen van de verschillende commissies waarin het jaarverslag 2017 werd besproken.