Infosessie: Slim digitaliseren via de nieuwe raamovereenkomst van Het Facilitair Bedrijf
Wil je analoge archieven snel, eenvoudig en volgens de juiste standaarden digitaliseren? Dankzij de nieuwe raamovereenkomst van Het Facilitair Bedrijf kan dat zonder zelf een aanbesteding op te starten.
Infosessie op 11 december
Wat biedt de raamovereenkomst?
De raamovereenkomst omvat drie percelen:
- Perceel 1: Digitalisering van inkomende post
- Perceel 2: Digitalisering van (bestuurs)documenten in het kader van omgeving (zoals omgevings- of stedenbouwkundige vergunningen)
- Perceel 3: Digitalisering van andere (bestuurs)documenten (zoals sociale dossiers, subsidiedossiers, bevolkingsregisters of politiereglementen)
Perceel 2 en 3 zijn gegund. Voor perceel 1 worden de laatste offertes momenteel beoordeeld; de gunning volgt later dit najaar.
Wie kan gebruikmaken van deze raamovereenkomst?
- Vlaamse overheid
- Vlaams Parlement
- Lokale overheden, die gesitueerd zijn in het Vlaams Gewest
- Instellingen met een publieke taak als ze reeds toegetreden zijn of nog toetreden tot de dienstverlening van Digitaal Archief Vlaanderen.
- Universiteiten en hogescholen
- Het Gemeenschapsonderwijs. Wat deze entiteit betreft kan enkel het centrale bestuursniveau een beroep doen op deze raamovereenkomst. Scholen en scholengroepen kunnen niet rechtstreeks afnemen;
- De Vlaamse Gemeenschapscommissie;
- De Vlaamse Zorgkas vzw.
Alle details in onze catalogus
Werk je bij een van bovenstaande organisaties? Dan kan je dus afnemen van de raamovereenkomst. Neem een kijkje in de catalogus voor meer details over de raamovereenkomst.
Om te kunnen inloggen op de catalogus moet je beschikken over de juiste rechten in het gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Hiervoor kan je terecht bij je lokale beheerder.
Gemeentehuis van de Toekomst: bouwen aan efficiënte omgevingsdiensten
Deze raamovereenkomst vormt een belangrijke bouwsteen voor het traject “Dienst Omgeving – Samen bouwen aan dienstverlening!” (onderdeel van het relanceproject Gemeentehuis van de Toekomst). Dit traject is een samenwerking tussen Het Facilitair Bedrijf / Digitaal Archief Vlaanderen, Stad Mechelen, Agentschap Binnenlands Bestuur, Digitaal Vlaanderen, Departement Omgeving en meer dan 70 lokale besturen . Het traject wordt ook ondersteund door Lokaal Digitaal.
Door de samenwerking tussen Digitaal Archief Vlaanderen en het project ‘Gemeentehuis van de Toekomst’ ondersteunen we lokale besturen bij het digitaliseren, archiveren en ontsluiten van hun dossiers specifiek in het kader van omgeving. Dit gebeurt via de raamovereenkomst en een koppeling tussen het E-depot van Digitaal Archief Vlaanderen, de lokale vergunningssoftware (CEVI en Remmicom) én Woningpas.
Ontdek hoe we binnen dit traject lokale besturen ondersteunen.