Wat?
Het Agentschap Overheidspersoneel beheert het indiensttredingsproces voor nieuwe personeelsleden via 2 kanalen. Maakt je organisatie gebruik van Vlimpers Rekrutering, dan verloopt de indiensttreding automatisch. Is dit niet het geval, dan bezorg je de indiensttredingsdocumenten volgens het niet-geautomatiseerde proces.
Geautomatiseerd
Digitale indiensttredingsfiche vervolledigen: procedure voor klanten van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA).
Goed om te weten: enkel vacatures in Vlimpers Rekrutering (met uitzondering van niet-werknemers) met de status ‘aangeworven’ stromen door naar de selector.
- Stap 1
Je ontvangt automatisch, na de validatie van de selector, een e-mailbericht in de generieke HR-e-mailbox met een link naar de indiensttredingsfiche om verder te vervolledigen.
Alle details kun je nalezen in de snelstartkaart ‘Indiensttredingsfiche - HR(opent in nieuw venster)’. - Stap 2
Gaat het om instroom van een medewerker?
Je vult de indiensttredingsfiche en eventuele bijlagen in. Ben je klant van DC Talent? Dan vul je de fiche die je van hen ontving verder aan (zie stap 1):
- valorisatie voorgaande dienstjaren(Word bestand)
- sjabloon ‘Aanmaken arbeidsplaats’
- detail analytische code(Word bestand) (bijlage)
- toelagen en vergoedingen DVW (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand)- enkel voor De Vlaamse Waterweg
- toelagen en vergoedingen MDK (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand) - enkel voor Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust
- werkrooster VDAB (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand) - enkel voor Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
- Stap 3
Je bezorgt de volledig ingevulde documenten (zie stap 2) zo snel mogelijk aan het DCPA via Vlimpers(opent in nieuw venster) > tegel ‘Vragen?’ > ‘Vlimpers-contactformulier’. Voeg documenten toe als bijlage van je vraag.
- Stap 4
Je start het inwerkproces op voor de geselecteerde via Vlimpers Rekrutering. Je kunt dit doen als eigenaar van de vacature of als selectieverantwoordelijke. Lees in de snelstartkaart hoe je dit doet(opent in nieuw venster).
Niet-geautomatiseerd
Indiensttredingsdocumenten bezorgen: procedure voor klanten van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA).
- Stap 1
Je ontvangt een e-mail van het DCPA nadat je samen met Dienstencenturm Talent (DC Talent) een nieuwe medewerker hebt geselecteerd. In deze e-mail vind je de indiensttredingsfiche van de kandidaat. Die fiche is al aangevuld met de gegevens waarover DC Talent beschikt.
- Stap 2
Gaat het om instroom van een medewerker?
Je vult de indiensttredingsfiche en eventuele bijlagen in. Ben je klant van DC Talent? Dan vul je de fiche die je van hen ontving verder aan (zie stap 1):
- indiensttredingsfiche(Word bestand)
- valorisatie voorgaande dienstjaren(Word bestand)
- sjabloon ‘Aanmaken arbeidsplaats’
- detail aanrekeningscode(Word bestand) (bijlage)
- toelagen en vergoedingen DVW (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand)- enkel voor De Vlaamse Waterweg
- toelagen en vergoedingen MDK (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand) - enkel voor Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust
- werkrooster VDAB (bijlage indiensttredingsfiche)(Word bestand) - enkel voor Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Gaat het om instroom van een onbezoldigde stagiair of externe?
Je vult de Meldingsfiche onbezoldigde stage en externen.docx(Word bestand)
- Stap 3
Je bezorgt de volledig ingevulde documenten (zie stap 2) zo snel mogelijk aan het DCPA via Vlimpers(opent in nieuw venster) > tegel ‘Vragen?’ > ‘Vlimpers-contactformulier’. Voeg documenten toe als bijlage van je vraag.