Van de inwoners van het Vlaamse Gewest van 18 jaar en ouder was in het voorjaar van 2023 22% van oordeel dat de Vlaamse overheid klantgericht is. Een vijfde was van oordeel dat de Vlaamse overheid transparant is, terwijl 17% van oordeel is dat de Vlaamse overheid efficiënt is. Daartegenover staat dat een behoorlijk grote groep het oneens is met de voorgelegde imagokenmerken: 50% is het oneens met de stelling dat de Vlaamse overheid efficiënt is, 43% is het oneens met de stelling dat de Vlaamse overheid transparant is en 35% is het oneens met de stelling dat de Vlaamse overheid klantgericht is.
In vergelijking met het voorjaar van 2021 bleef de beoordeling van de klantgerichtheid, transparantie en efficiëntie van de Vlaamse overheid in 2023 min of meer op hetzelfde niveau. De beoordeling van de klantgericht en transparantie kende daarbij in 2022 wel een kleine dip.
Vergelijkbare cijfers voor de periode vóór 2021 zijn niet beschikbaar.