Gedaan met laden. U bevindt zich op: Tele-Onthaal Zorg

Tele-Onthaal

Gepubliceerd op 27 april 2023 • Volgende update op 25 april 2024
Inhoud is aan het laden
Inhoud is aan het laden
Inhoud is aan het laden

Tele-Onthaal kreeg in 2022 bijna 129.000 oproepen

In 2022 kwamen bij Tele-Onthaal in totaal 128.790 oproepen binnen. Die oproepen gaven aanleiding tot 98.960 effectieve gesprekken. Dat zijn gemiddeld 353 oproepen en 271 gesprekken per dag. Tele-Onthaal biedt een helpend gesprek aan voor iedereen die op zoek is naar een luisterend oor of zich ergens zorgen over maakt. Oproepen en gesprekken kunnen zowel via telefoon als via de chat gebeuren.

Tussen 2014 en 2016 steeg het aantal oproepen en gesprekken. In de jaren daarna bleef dat aantal min of meer gelijk. Het hogere aantal dat genoteerd werd in 2020, het eerste jaar van de coronacrisis, bleef grotendeels behouden in 2021. In 2022 namen het aantal oproepen en gesprekken weer af, al liggen ze wel nog hoger dan in de periode voor de coronacrisis.

Aandeel gesprekken via chat neemt toe

In 2022 werden 16% van de gesprekken via de chat gevoerd. Dat aandeel is de voorbije jaren gestegen. In 2014 werden iets minder dan 8% van de contacten via de chat gevoerd.