Gedaan met laden. U bevindt zich op: Loket voor lokale besturen Organisatie en werking

Loket voor lokale besturen

Het Loket voor Lokale Besturen is een online toepassing van het Agentschap Binnenlands Bestuur voor gegevensdeling tussen de lokale besturen en het agentschap. Het loket is opgebouwd uit verschillende modules. Iedere module heeft een aparte functionaliteit.

Aanmelden

Om toegang te krijgen tot het Loket voor Lokale besturen, moet je als gebruiker gekend zijn in het gebruikersbeheer lokale besturen(opent in nieuw venster). De lokale beheerder die in elk bestuur aanwezig is kan je hier toegang tot geven. Meestal is dit de secretaris/algemeen directeur, griffier of iemand die door de organisatie werd aangeduid (bijvoorbeeld iemand van de IT-afdeling). Je gaat dus best bij hen ten rade als je niet weet wie je lokale beheerder is.

Werk je voor meerdere besturen? Dan zal je per bestuur de nodige gebruikersrechten moeten hebben binnen het gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Na inloggen zal je de keuze zien tussen de besturen waarvoor je de nodige rechten hebt. In de toepassing kan je rechtsboven wisselen tussen de bestuurseenheden waarvoor je de rechten hebt.