Persona, Marketing & ecosysteem mapping
Template om lokaal ecosysteem te mappen
FOSSTER heeft een template gemaakt waarbij het Energiehuis kan inzetten op verdere vormgeving van het lokaal ecosysteem. Dit is een interessante samenwerking met verschillende partners in functie van een kwalitatieve dienstverlening. Deze template werd gemaakt met intermediairen die samenwerken met doelgroepen in maatschappelijk kwetsbare situaties, en leert elke partner in het ecosysteem om barrières in de samenwerking te overwinnen.
Er werden ook gestandaardiseerde vragen opgesteld om het Energiehuis te helpen nieuwe intermediairen en hun cruciale contactpersonen te identificeren, die het ecosysteem van het Energiehuis kunnen uitbreiden of effectiever maken door het netwerk te verfijnen.
Marketing toolkit
De marketing toolkit begeleidt het Energiehuis bij het opstellen van een marketingcampagne. Belangrijke vragen hierbij zijn “Tot wie wil ik me richten?”, “Wat zijn de voorkeuren van deze doelgroep?”, “Wat heb ik als organisatie zelf voor ogen?” en “Welke middelen zijn beschikbaar?”.
Deze toolkit bevat, naast nuttige templates om dit denkproces vorm te geven, ook een inventaris van kanalen en verschillende triggers richting renovatie per uitgewerkt voor verschillende doelgroepen.
Video Mijn Energiehuis
Op de website mijnEnergiehuis.be(opent in nieuw venster) is een informatieve video terug te vinden die duidt waarvoor je terecht kan bij het Energiehuis. Een tweede, meer uitgebreide video(opent in nieuw venster), werd door FOSSTER ontwikkeld en kan je ook terugvinden op de website onder de tab ‘Publicaties en promotiemateriaal(opent in nieuw venster)’. Op diezelfde plaats kunnen de Energiehuizen ook campagnemateriaal van voorgaande campagnes terugvinden