Sinds de versie 8.5.1 krijgen de EPBD-gegevens in de productendatabank automatisch een update.

Vanaf de versie 9.5.1 van de EPB-software 3G is het ook mogelijk om de software automatisch te updaten.

De verbinding is niet OK

Als de verbinding met de ‘update-server’ niet OK is, kunt u het gebruik van een ‘proxy’ proberen. Dit kunt u aanduiden onderaan het tabblad ‘automatische updates’ van het configuratiescherm van de software.

U kunt de proxy-gegevens op twee manieren te weten komen:

  • de webbrowser-instellingen overnemen
  • uw IT-beheerder contacteren.

Als u gebruik maakt van de webbrowser-instellingen, kunt u die als volgt terugvinden:

  • voor internet explorer is dit bij de instellingen op het tabblad “Connections”. Daar kunt u de configuratie terugvinden na het klikken op de knop “LAN settings”.
  • via google chrome bij de “Instellingen” - “Geavanceerd” - “Systeem” - “Proxyinstellingen openen”

Nadat u deze gegevens heeft aangevuld in de pop-up “configuratie van de software” drukt u op OK.

U dient de software opnieuw op te starten vooraleer de wijzigingen worden overgenomen. Na het heropstarten van de software kunt u opnieuw de verbinding controleren.

Een ander probleem?

Als u andere problemen ondervindt, contacteer dan het VEKA via veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).