Op https://energieprestatiedatabank.vlaanderen.be(opent in nieuw venster) vul ik mijn gebruikersnaam, mijn wachtwoord en vervolgens de gevraagde token in. Hoe komt het dat ik niet kan inloggen? | Als u werkt met Internet Explorer zijn aanmeldingsproblemen bij het inloggen te verhelpen door de instelling van uw webbrowser aan te passen: - Ga naar ‘Extra’ >’Internetopties’.
- Stel de schuifbalk op het tabblad ‘Privacy’ op ‘Normaal’. Kies onder de schuifbalk voor ‘Websites’, waar u volgende websites steeds toestaat: energieprestatiedatabank.be en authentication.vlaanderen.be
- Kies op het tabblad ‘Algemeen’ bij ‘Browsegeschiedenis’ voor ‘Instellingen’. Vink in het nieuwe venster de optie ‘Elke keer als ik de webpagina bezoek’ aan.
- Klik op het tabblad ‘Inhoud’ op de knop ‘SSL-status wissen’.
Na afsluiten en opnieuw openen van de webbrowser zal de energieprestatiedatabank toegankelijk zijn. |
Ik gebruik mijn eID-kaart. Waarom krijg ik de melding SSL-error-unknown-ca-alert? | Dit probleem is het gevolg van dubbele opname van het certificaat “Belgium root CA” in de instellingen van uw webbrowser, omdat de kaartlezer niet correct geïnstalleerd is. - Ga in Internet Explorer naar ‘Extra’ > ‘Internetopties’. Kies op het tabblad ‘Inhoud’ voor ‘Certificaten’. Verwijder bij ‘Vertrouwde basiscertificeringsinstanties’ het certificaat ‘GlobalSign: Belgium root CA 2’.
- Ga in Firefox naar ‘Menu openen’ > ‘Opties’ > ‘Geavanceerd’. Kies op het tabblad ‘Encryptie’ voor ‘Certificaten bekijken’. Verwijder bij ‘Organisaties’ het certificaat ‘GlobalSign: Belgium root CA 2’.
|
Als ik wil aanloggen op de Energieprestatiedatabank krijg ik de melding dat er een ‘Algemeen probleem’ is. Wat doe ik nu? | Probeer nogmaals aan te loggen. Indien dit niet lukt, kunt u bovenaan deze pagina zien of het VEKA hierover al een melding ontvangen heeft. - Als het VEKA al op de hoogte is, zal de melding hier verschijnen.
- Als dat niet het geval is, stuurt u best een e-mail naar veka@vlaanderen.be om het VEKA hiervan op de hoogte te brengen.
|