Oorzaak zoeken
Na de release van een nieuwe versie van de software krijgt het VEKA regelmatig vragen omdat de resultaten van de ene naar de andere versie zouden verschillen. Vooraleer u hierover een vraag stelt aan het VEKA , raden wij u aan om het volgende stappenplan te doorlopen.
- Stap 1
Kijk na welke resultaten verschillen
In de software ziet u de resultaten in het rechterveld of via de tab Resultaten. Het EPB-rapport kan een hulpmiddel zijn om projecten te vergelijken.
- Stap 2
Kijk de invoergegevens na
Wij raden u aan heel nauwlettend de invoergegevens te vergelijken, voordat u de resultaten vergelijkt. Vaak verklaren verschillende invoergegevens de gewijzigde resultaten.
- Stap 3
Bekijk het overzicht van opgeloste bugs en wijzigingen per versie
Ook een mogelijke invloed op de resultaten wordt hier vermeld.
U kunt dit ook lezen in de nieuwsbrief naar aanleiding van elke nieuwe (fix)release. Op de website vindt u een overzicht van alle nieuwsbrieven.
Oorzaak nog niet gevonden?
Heeft u het stappenplan doorlopen maar nog geen oorzaak gevonden voor de gewijzigde resultaten, dan kunt u uw project voorleggen aan het VEKA door te mailen naar veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie). Gelieve dan steeds de beide EPB-bestanden (in de oude en de nieuwe versie) mee te sturen.