Oorzaak zoeken

Na de release van een nieuwe versie van de software krijgt het VEKA regelmatig vragen omdat de resultaten van de ene naar de andere versie zouden verschillen. Vooraleer u hierover een vraag stelt aan het VEKA , raden wij u aan om het volgende stappenplan te doorlopen.

  • Stap 1

    Kijk na welke resultaten verschillen

    In de software ziet u de resultaten in het rechterveld of via de tab Resultaten. Het EPB-rapport kan een hulpmiddel zijn om projecten te vergelijken.

  • Stap 2

    Kijk de invoergegevens na

    Wij raden u aan heel nauwlettend de invoergegevens te vergelijken, voordat u de resultaten vergelijkt. Vaak verklaren verschillende invoergegevens de gewijzigde resultaten.

  • Stap 3

    Bekijk het overzicht van opgeloste bugs en wijzigingen per versie

    Ook een mogelijke invloed op de resultaten wordt hier vermeld.

    U kunt dit ook lezen in de nieuwsbrief naar aanleiding van elke nieuwe (fix)release. Op de website vindt u een overzicht van alle nieuwsbrieven.

Oorzaak nog niet gevonden?

Heeft u het stappenplan doorlopen maar nog geen oorzaak gevonden voor de gewijzigde resultaten, dan kunt u uw project voorleggen aan het VEKA door te mailen naar veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie). Gelieve dan steeds de beide EPB-bestanden (in de oude en de nieuwe versie) mee te sturen.