Goedkeuren van afwezigheden vereenvoudigd

Vanaf donderdag 4 augustus vind je als leidinggevende alle afwezigheidsaanvragen onder één tabblad ‘Afwezigheden’, ongeacht het soort aanvraag. Je kunt met een klik minder alle afwezigheidsaanvragen in bulk fiatteren.

Wat?

Vlimpers is het online HR-managementsysteem binnen de Vlaamse overheid dat wordt gebruikt voor het beheer van personeelsgegevens, functiegegevens en afwezigheden. Vlimpers is ook de basis voor de loonberekening.

Vlimpers heeft een uitgebreide selfservice-module waarmee je als leidinggevende onder meer kunt:

  • de verlofaanvragen van je medewerkers goedkeuren via een werklijst;
  • een overzicht van de afwezigheden voor je team raadplegen via de teamkalender;
  • een rapport oproepen van de geldelijke loopbaan van een medewerker;
  • profielgegevens en loopbaanvoorkeuren (enkel voor entiteiten die gebruik maken van de module Loopbaan) raadplegen van je medewerkers.

Aan de slag

Vlimpers vernieuwt

Zowel de regelgeving als de techniek staan niet stil. Ook de verbetering van de dienstverlening staat centraal. Vlimpers wordt hierdoor doorlopend aangepast en vernieuwd.

Lees meer over de nieuwe functionaliteiten en geplande wijzigingen op de webpagina ‘Vlimpers vernieuwt’.